Regulamin księgarni internetowej Gildia.pl

§ 1.      Ogólne warunki

1.        Poniższy Regulamin określa zasady dokonywania transakcji w księgarni internetowej Gildia.pl, działającej pod adresem https://gildia.pl.

2.        Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1)      Księgarni – rozumie się przez to sklep internetowy Gildia.pl działający pod adresem https://gildia.pl,

2)     Sprzedawcy – rozumie się przez to spółkę pod firmą Prószyński Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-697), przy ul. Rzymowskiego 28, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000128404, kapitał zakładowy 760.000,00 zł, NIP: 5213207472, REGON: 015213951,

3)      Kliencie – rozumie się przez to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, ale posiadającą zdolność́ prawną, korzystającą z Księgarni, w tym w szczególności dokonującą zakupów Towarów,

4)      Towarach – rozumie się przez to towary oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży detalicznej dostępne w Księgarni, na które składają się zarówno Towary Tradycyjne, jak też Towary Cyfrowe,

5)      Towarach Tradycyjnych – rozumie się przez to Towary inne niż Towary Cyfrowe, w szczególności książki i komiksy w wydaniach drukowanych, audiobooki CD, gry planszowe, gadżety itp.,

6)      Towarach Cyfrowych – rozumie się przez to produkty elektroniczne, w szczególności pliki zawierające e-booki, audiobooki itp.,

7)      Cenie Towaru – rozumie się przez to wyrażoną w złotych polskich cenę brutto Towaru umieszczoną obok informacji o Towarze, nieuwzględniającą kosztów dostarczenia Towaru,

8)      Kosztach Dostawy - rozumie się przez to opłaty za dostawę Towaru do Klienta,

9)      Zamówieniu – rozumie się przez to zamówienie na Towar lub Towary złożone przez Klienta w Księgarni zgodnie z niniejszym Regulaminem,

10)   Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy regulamin.

3.        Księgarnia prowadzona jest przez Sprzedawcę.

4.        Informacje o Towarach prezentowanych w Księgarni nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Treści prezentowane w Księgarni stanowią zaproszenie do składania ofert przez Klienta.

5.        Klient może szybko i efektywnie kontaktować się ze Sprzedawcą w następujący sposób:

·         telefonicznie pod numerem telefonu 22 278 17 61 od poniedziałku do piątku w godz.: 9:00-16:00 (z wyjątkiem świąt),

·         za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail:  bok@gildia.pl;

·         listownie, pod adresem Sprzedawcy: ul. Rzymowskiego 28, 02-697 Warszawa.

 

§ 2.      Warunki korzystania z Księgarni

  1.      Do przeglądania ofert i innych treści Księgarni niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Księgarni niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  2.        Do pełnego korzystania z Towarów Cyfrowych niezbędne jest urządzenie techniczne, którego parametry określono w § 9 ust. 10 Regulaminu.
  3.        Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za swoje czynności wykonane w witrynie Księgarni.
  4.      Klient przyjmuje do wiadomości, że serwis Księgarni nie stanowi narzędzia dedykowanego do utrwalania i przechowywania plików cyfrowych. Ksiegarnia nie gwarantuje, że zamieszczone przez Klienta pliki lub treści będą stale dostępne na stronach internetowych Księgarni, w związku z tym Księgarnia rekomenduje zapisywanie zakupionych Towarów Cyfrowych również na nośnikach własnych Klienta.
  5.      Konto utworzone w wyniku rejestracji prowadzone jest dla Klienta przez czas nieoznaczony. Klient może zrezygnować́ z prowadzenia konta w Księgarni i zażądać́ jego usunięcia w każdym czasie. Z tytułu rezygnacji i usunięcia konta nie są̨ pobierane jakiekolwiek opłaty. W celu usunięcia konta Klienta należy skontaktować́ się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem bok@gildia.pl.
  6.      Dyspozycja usunięcia konta jest przyjmowana do realizacji po potwierdzeniu, czy osoba występująca z żądaniem jest posiadaczem tego konta. Usunięcie konta następuje niezwłocznie i oznacza rozwiązanie przez Klienta umowy ze Sprzedawcą o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie konta Klienta.

 

§ 3.      Zasady składania zamówień

  1. Klient może składać zamówienia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem strony internetowej Księgarni, z wyjątkiem okresów braku dostępności strony internetowej Księgarni spowodowanego w szczególności koniecznością usunięcia ewentualnych awarii lub dokonania zmian.
  2. Możliwość składania zamówień dostępna jest zarówno dla zarejestrowanych, jak też niezarejestrowanych Klientów, z zastrzeżeniem, że zakup Towarów Cyfrowych możliwy jest tylko przez Klientów zarejestrowanych.
  3. W celu złożenia zamówienia Klient powinien:

1)  wybrać Towar będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny); w przypadku chęci zakupu większej liczby Towarów w jednym zamówieniu czynność dodawania do koszyka należy odpowiednio powtórzyć lub zmienić liczbę Towarów w odpowiednim polu koszyka;

2)   w przypadku posiadania kodu rabatowego wprowadzić go w odpowiednim polu zamówienia;

3)   po wprowadzeniu do koszyka wszystkich Towarów wybrać sposób dostawy (sposób dostarczenia Towaru);

4)   wybrać formę płatności;

5)   zalogować się do serwisu Księgarni lub, jeśli danym zamówieniem objęte są jedynie Towary Tradycyjne, skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji;

6)   wpisać dane odbiorcy zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa, a także podać adres e-mail i numer telefonu do kontaktu w sprawie odbioru;

7)   wpisać dane rozliczeniowe do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru zamówienia

8)   dokładnie sprawdzić, czy w podsumowaniu zamówienia wszystkie dane są prawidłowe;

9)  potwierdzić złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty.

  1. Poprzez złożenie zamówienia Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany w koncie Klienta lub wskazany w procesie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji.
  2. Zakupy Towarów Cyfrowych odbywają się zgodnie z procedurą określoną w pkt 1-4 powyżej, z zastrzeżeniem warunków szczegółowych opisanych w § 9.
  3. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza zawarcie umowy sprzedaży (kupna) zamówionego Towaru.
  4. Po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany przy rejestracji konta Klienta lub w procesie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji, zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez Księgarnię złożonego zamówienia. Jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Klienta wysłana zostanie wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
  5. Wysłanie potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę stanowi zawarcie umowy dostawy Towarów zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  6. W przypadku wyboru przez Klienta płatności za zamówienie z góry Klient obowiązany jest do zapłaty pełnej ceny za zamówiony Towar, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia przez Księgarnię zamówienia do realizacji (liczy się data wpływu środków na konto Księgarni). Zamówienie nieopłacone w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia przez Księgarnię zamówienia do realizacji może zostać anulowane, a Księgarnia jest zwolniona z obowiązku jego realizacji.
  7. Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego (aktualnego) i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony Towar (w przypadku zamówienia z wysyłką). Podanie przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu może skutkować niedostarczeniem lub opóźnieniem w dostarczeniu Towaru.

 

§ 4.      Informacje o Towarach

  1. Oferta dostępna w Księgarni zawiera Towary aktualnie dostępne, za wyjątkiem oznaczonych jako „Niedostępny”.
  2. Towary oferowane w opcji „Przedsprzedaż” w momencie złożenia zamówienia nie są fizycznie dostępne w magazynie Księgarni i zostaną dostarczone do Klienta dopiero po terminie premiery, określonym w karcie danego Towaru. Ze względu na charakter oferty przedsprzedaży, Księgarnia nie ponosi odpowiedzialności za zmiany terminu dostawy spowodowane przesunięciem terminu premiery.

3.   Wiążącą Ceną Towaru jest cena podana na oficjalnej stronie Księgarni w chwili składania zamówienia przez Klienta (potwierdzenia podsumowania zamówienia).

4.   Klient oprócz ceny za Towar Tradycyjny zobowiązany jest do uiszczenia Kosztów Dostawy do miejsca wskazanego przez Klienta, zgodnie z cennikiem podanym przy składaniu Zamówienia. W przypadku Towarów Cyfrowych do ceny sprzedaży nie są doliczane żadne inne koszty, np. koszty wysyłki, opłaty za udostępnienie itp.

  1. Warunki i zakresy specjalnych akcji promocyjnych i rabatowych organizowanych przez Księgarnię regulowane są w odrębnych regulaminach tych akcji.

 

§ 5.      Formy płatności

  1. Zamówienia składane w Księgarni mogą być opłacane z góry (przedpłata na poczet zamówienia) lub przy odbiorze Towaru zgodnie jedną z poniższych opcji:

a.       za pośrednictwem jednego z operatorów płatności, w jednej z oferowanych przez niego form (np. szybki przelew, karta kredytowa, BLIK),

b.       przy odbiorze (za pobraniem) – Klient płaci gotówką za przesyłkę przy odbiorze kurierowi lub w wybranym punkcie odbioru (w zależności od wyboru formy dostawy; niektórzy przewoźnicy akceptują również karty płatnicze lub płatność BLIK-iem),

c.       tradycyjnym przelewem bezpośrednio z konta bankowego.

  1.      Szczegółowe informacje o dostępnych formach płatności są zawsze widoczne w trakcie składania zamówienia. Niektóre formy płatności mogą być niedostępne przy zamawianiu konkretnych Towarów. Dostępność danej formy płatności może zależeć od Sprzedawcy, rodzaju kupowanego Towaru, wartości zamówienia oraz wybranego sposobu dostawy. Szczegóły aktualnie oferowanych form płatności dostępne są na stronie Księgarni w zakładce Sposoby płatności. W przypadku zamówień z dostawą za granicę oraz Towarów Cyfrowych dopuszczalna jest wyłącznie płatność z góry.
  2. Przy opłacaniu zamówienia tradycyjnym przelewem bankowym Klient powinien w opisie wskazać numer zamówienia, którego dotyczy ta płatność.
  3. W szczególnych przypadkach, w szczególności w razie niezawinionego przez Sprzedawcę braku dostępności Towaru powstałej po złożeniu zamówienia, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy zwracając Klientowi wszystkie dokonane przez niego wpłaty z tytułu tego zamówienia.

 

§ 6.      Warunki dostawy

  1. Dostawa Towarów dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do wybranych krajów wskazanych w zakładce „Sposoby dostawy” na stronie Księgarni.
  2. Szczegóły aktualnie oferowanych form dostawy i ich koszty dostępne są na stronie Księgarni w zakładce „Sposoby dostawy”.
  3. Dostępne dla danego zamówienia sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu płatności lub rodzaju Towaru. Dostępne sposoby dostawy mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Towary nimi objęte.
  4. Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Towaru (termin dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas doręczania Towaru przez przewoźnika.
  5. Na stronach poszczególnych Towarów Księgarnia podaje szacunkowy czas potrzebny na przygotowanie zamówienia, liczony od:

a.       uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pośrednictwem jednego z operatorów płatności, lub tradycyjnym przelewem,

b.       zawarcia Umowy Sprzedaży – w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przy odbiorze (za pobraniem).

  1. Czas dostawy zależy od wybranego przez klienta sposobu dostawy i jest niezależny od Księgarni.

 

§ 7.      Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient ma prawo odstąpienia od umowy (tj. zwrotu towaru) bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od daty odebrania towaru.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi będącemu konsumentem, w odniesieniu do umowy (stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta):

a.       w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

b.       w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

c.       o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

d.       o dostarczanie Towarów Cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.

  1. W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy Klient powinien złożyć Księgarni stosowne oświadczenie w dogodnej dla Klienta formie: za pośrednictwem poczty e-mail,  lub poprzez przesłanie wraz ze zwracanym Towarem oświadczenia na piśmie. Oświadczenie musi zawierać informacje pozwalające na identyfikację zamówienia (np. nr zamówienia, nr faktury).
  2. Klient może wykorzystać formularz oświadczenia dostępny w zakładce „Reklamacje i zwroty” na stronie Księgarni. Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone również zgodnie z wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 2 do ustawy z dnia 24 czerwca 2014 r. „O prawach konsumenta”. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
  3. Zwracany Towar należy przesłać na adres:

Magazyn Prószyński Media

ul. Regulska 2a

05-820 Reguły

Paczka powinna być oznaczona napisem „Zwrot”.

  1. W razie odstąpienia przez Klienta od umowy Księgarnia dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami, w szczególności na zwrot na wskazany przez niego w formularzu zwrotu numer rachunku bankowego.
  2. W przypadku odstąpienia od umowy pieniądze zostaną odesłane niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia przez Klienta oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy, nie wcześniej jednak niż po dostarczeniu zwracanego Towaru do Księgarni.
  3. W przypadku zwrotów Księgarnia gwarantuje zwrot wpłaconej przez Klienta Ceny Towaru oraz Kosztów Dostawy, nie pokrywa jednak kosztów odesłania Towaru przez Klienta. Księgarnia nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.

 

§ 8.      Reklamacje

  1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia Klientowi rzeczy wolnych od wad fizycznych i prawnych. W przypadku niezgodności Towaru z umową (np. posiadającego wady fizyczne), Klientowi przysługuje prawo do reklamacji Towaru.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
  3. W przypadku wystąpienia niezgodności Towaru z umową (wystąpienia wad, o których nie Klient nie został bezpośrednio i wyraźnie poinformowany), Klient ma prawo zareklamować produkt z tytułu rękojmi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  4. Reklamacja może zostać złożona za pośrednictwem poczty e-mail lub pisemnie, wraz ze wskazaniem numeru zamówienia lub numeru faktury, przyczyn reklamacji oraz żądania Klienta.
  5. Sprzedający w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Klienta z tytułu rękojmi i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
  6. Postanowienia niniejszego paragrafu nie wyłączają̨ ani nie ograniczają̨ uprawnień́ Klienta, nabywającego Towary jako konsument.

§ 9.      Szczegółowe warunki dla Towarów Cyfrowych

    1. Towary Cyfrowe oferowane w Księgarni są gotowymi produktami i nie stanowią usługi cyfrowej, ani nie są z taką usługą powiązane.
    2. Składanie zamówień odbywa się w trybie określonym w § 3, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego paragrafu.
    3. Prawo do odstąpienia, opisane w § 7 powyżej nie przysługuje Klientowi będącemu konsumentem w przypadku wyrażenia przez niego zgody, o której mowa w ust. 4 poniżej. Zgoda powyższa może być udzielona przez Klienta w momencie składania Zamówienia.
    4. W przypadku wyrażenia przez Klienta będącego konsumentem, w toku zamawiania Towarów cyfrowych, zgody na rozpoczęcie wykonywania umowy i dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy oraz przed upływem 14 dniowego okresu uprawniającego Klienta do odstąpienia od umowy, Klientowi, stosownie do regulacji art. 38 pkt. 13) ustawy dnia 24 czerwca 2014 roku o ochronie praw konsumenta, nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy.
    5. Ze względów na potrzebę właściwego rozliczenia podatku od towarów i usług (VAT), Klient przy zakupie Towarów cyfrowych może zostać poproszony o wskazanie swojej siedziby, stałego miejsca zamieszkania lub zwykłego miejsce pobytu.
    6. Po otrzymaniu informacji o dokonanej płatności za Towar Cyfrowy zostanie on przesłany za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta w Zamówieniu, a dla Klientów zarejestrowanych, również udostępniony w ramach konta Klienta w Księgarni, w zakładce „Wirtualna półka” .
    7. Towary Cyfrowe dostępne w Księgarni zabezpieczone są Watermarkiem lub Adobe DRM albo innym powszechnie stosowanych sposobem zabezpieczenia treści cyfrowych.
    8. Korzystanie z Towarów Cyfrowych możliwe jest przy wykorzystaniu urządzeń spełniających poniższe warunki techniczne:dla Towarów Cyfrowych zapisanych w formatach ePUB, mobi i PDF:
      1. dla Towarów Cyfrowych zapisanych w formatach ePUB, mobi i PDF:
        1. komputer klasy PC z zainstalowanym system operacyjnym Microsoft® Windows® XP lub nowszym, z procesorem co najmniej klasy Intel® Pentium® 500 MHz, min. 128 MB pamięci RAM i monitorem o minimalnej rozdzielczości 800 x 600 pikseli; na komputerze musi być dodatkowo zainstalowane oprogramowanie umożliwiające otwieranie plików typu ePub, mobi, PDF, np. Adobe Digital Editions, MobiPocket Reader, Calibre, Adobe Reader;
        2. komputer klasy MAC z zainstalowanym system operacyjny Mac OS X v 10.4.10 lub wyższym z procesorem co najmniej klasy PowerPC® G4 lub G5 500 MHz, min. 128 MB pamięci operacyjnej RAM lub procesor Intel®;
        3. czytnik książek elektronicznych;
        4. tablet lub smartphone z zainstalowanym systemem iOS, Android, Windows 8 (lub wyższy) i aplikacją obsługującą pliki epub, mobi, pdf np.: Publio, BlueFire Reader, Aldiko;
      2. dla Towarów Cyfrowych zapisanych w formacie MP3:
        1. komputer wyposażony w urządzenia umożliwiające emisję dźwięku za pomocą głośników/słuchawek lub innych podobnych urządzeń, z zainstalowanym oprogramowaniem do odczytu plików w formacie MP3, np. Winamp, Windows Media Player;
        2. dowolny czytnik plików muzycznych umożliwiający odtwarzanie plików zapisanych w formacie MP3;
        3. tablet lub smartphone z zainstalowaną aplikacją umożliwiającą odtwarzanie plików zapisanych w formacie MP3

§ 10.    Recenzje Towarów

  1.       Sprzedawca umożliwia umieszczanie przez użytkowników recenzji Towarów na stronie internetowej Księgarni.
  2.       Zabronione jest umieszczanie recenzji:

a.       używających obraźliwego języka, w tym wulgaryzmów,

b.       naruszających jakiekolwiek prawa osób trzecich,

c.       niezwiązanych z recenzowanym Towarem,

d.       zawierających reklamy lub odnośniki do innych stron internetowych,

  1.       Sprzedawca nie weryfikuje, czy recenzje pochodzą od Klientów, którzy faktycznie korzystali z recenzowanego Towaru (np. czytali recenzowaną książkę).

§ 11.    Ochrona danych osobowych

  1. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klientów Księgarni.
  2. Dane osobowe podawane przez Klientów w Księgarni (w tym w procesie rejestracji w procesie składania zamówienia bez rejestracji, w procesie korzystania z Księgarni), przetwarzane są̨ przez Sprzedawcę i jest on administratorem tych danych.
  3. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do dokonywania zakupów oraz korzystania z tych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Księgarnię, które wymagają̨ podania danych osobowych. Sprzedawca przetwarza dane osobowe w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży Towarów, wykonania ciążących na Sprzedawcy obowiązków prawnych,  realizacji tzw. prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy, a w przypadku wyrażenia przez Klienta stosownej zgody, również̇ w zakresie tej zgody np. w celu świadczenia usługi newslettera.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia.
  5. Klient podając dane oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są̨ jego danymi.
  6. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują̨ się̨ w Polityce prywatności, która jest integralną częścią̨ Regulaminu i która jest ponadto dostępna bezpośrednio na stronie Księgarni w zakładce „Polityka prywatności”.

 

§ 12.    Postanowienia końcowe

  1. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim a Księgarnią, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl) w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
  2. Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym konsumentem a Sprzedawcą, rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  3. Wszystkie nazwy oraz oznaczenia graficzne Towarów zamieszczone na stronie Księgarni używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej lub innych przepisów prawa.
  4. Językiem umów zawieranych w ramach Księgarni jest język polski.
  5. Księgarnia zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:

a.       konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na Regulaminu i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;

b.       konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;

c.       rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Księgarni, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Księgarni;

d.       zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;

e.       konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;

f.        zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;

g.       przeciwdziałanie nadużyciom;

h.       poprawa obsługi Klientów;

i.         zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Księgarni.

  1. Zmieniony Regulamin zostanie udostępniony na stronie Księgarni (w tym również do pobrania w formacie PDF). O zmianie regulaminu Księgarnia poinformuje poprzez komunikat na stronie Księgarni oraz poprzez przesłanie zarejestrowanym Klientom na adres e-mail przypisany do ich konta powiadomienia o zmianie Regulaminu (wraz z załączonym Regulaminem w formacie PDF).
  2. Zmieniony Regulamin jest wiążący dla zarejestrowanego Klienta, który nie wypowie umowy o prowadzenie konta w Księgarni (nie zrezygnuje z konta na zasadach określonych w § 2 ust. 5 niniejszego Regulaminu) przed datą wejścia w życie zmienionego Regulaminu. Termin wejścia w życie zmienionego Regulaminu będzie wynosić co najmniej 7 dni od daty powiadomienia o zmianie Regulaminu dokonanego zgodnie z niniejszym ustępem.
  3. Zmiana Regulaminu nie będzie mieć wpływu na zamówienia złożone przed taką zmianą, które są realizowane na zasadach dotychczasowych.
  4. Treść niniejszego Regulaminu jest udostępniona do nieodpłatnego pobrania i zapisania przez każdą zainteresowaną osobę w wersji elektronicznej na stronie internetowej Księgarni.