Polityka Prywatności księgarni internetowej Gildia.pl

 

Właściwa ochrona naszych Klientów jest dla nas niezwykle ważna i chcemy, aby każdy kto zaufał nam przekazując swoje dane, wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę Prywatności, która zawiera podstawowe informacje o tym jakie dane osobowe zbieramy, w jakich celach, w jaki sposób z nich korzystamy oraz kim jesteśmy. Ma ona też na celu wskazanie praw, które przysługują naszym Klientom w związku z przetwarzaniem danych osobowych.

Zapewniamy, że przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w niniejszej Polityce Prywatności odbywa się z uwzględnieniem przepisów wprowadzonych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”)

 

 

I.              Administrator

Administratorem danych osobowych użytkowników (Użytkownik) serwisu internetowego Gildia.pl („Serwis”) jest spółka Prószyński Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-697), przy ul. Rzymowskiego 28, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000128404, NIP: 5213207472, REGON: 015213951 („Administrator”).

W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych oraz zasad prywatności kontakt z Administratorem możliwy jest w szczególności:

· 
telefonicznie – pod numerem: 22 27 81 728,
·
mailowo – pod adresem daneosobowe@proszynskimedia.pl,
·
listownie – pod adresem: Prószyński Media Sp. z o.o., ul. Rzymowskiego 28, 02-697 Warszawa.

 

II.         Kategorie danych

Przetwarzamy dane osobowe Użytkowników Serwisu, które otrzymamy od nich w związku z dokonywanymi z nami transakcjami, podczas kontaktów z nami, a także przy korzystaniu z Serwisu, w tym przy zapisach na newsletter, udziału w akcjach promocyjnych itp. Przykładami takich danych są: imię i nazwisko, adres e-mail, adres dostawy, czy numer telefonu.

Jeżeli użytkownik zapłacił nam za pośrednictwem banku lub instytucji płatniczej, wejdziemy również w posiadanie danych o numerze konta, z którego płatność ta nastąpiła. Będziemy także przetwarzać dane dotyczące rachunku bankowego, na który będziemy dokonywać zwrotów należności.

Ponadto możemy zbierać dane behawioralne odnoszące się do zachowań Użytkowników. Są to dane dotyczące dokonywanych przez nich transakcji, składanych reklamacji, historii korespondencji i kontaktów z nami, aktywności w naszym Serwisie, naszych profilach na serwisach społecznościowych (np. Facebooku), naszych kontach na platformach zakupowych osób trzecich, takie jak: wyszukiwane i oglądane produkty, adresy IP czy identyfikatory urządzeń, dane z plików cookie i lokalizacje, korespondencja, kontakty, a także opinie o nas i naszych produktach i usługach. Dane te możemy łączyć z innymi danymi przez nas posiadanymi oraz przetwarzać przede wszystkim w celu tworzenia zestawień, analiz i statystyk na wewnętrzne potrzeby, wsparcia obsługi Klienta i w celach marketingowych.

      III.        Dobrowolność przekazania danych

Przekazywanie nam przez Użytkowników ich danych osobowych jest w pełni dobrowolne. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że podanie przez Użytkownika pewnych danych osobowych może być niezbędne do:

a. realizacji transakcji zakupu w Serwisie, w tym dostawy zamówionego towaru lub udostępnienia zakupionych treści cyfrowych oraz realizacji płatności,
b.
wystawienia faktury VAT i dokonania rozliczeń podatkowych,
c. otrzymywania przez Użytkowników newslettera,
d. rozpatrzenia spraw kierowanych do Biura Obsługi Klienta Gildia.pl,
e. obsługi czynności odstąpienia od umowy i wykonania naszych obowiązków z tego tytułu.

 

IV.           Cele, podstawy i czas przetwarzania danych

Dane osobowe Użytkowników są nam potrzebne i przez nas przetwarzane w celu:

a. podjęcia na żądanie Użytkownika działań przed zawarciem umowy (np.  poinformowania go o dostępności produktu) – dane te przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 b) RODO, przez czas niezbędny do wykonania tych działań,
b.
zawarcia i wykonania umowy – dane te przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 b) RODO, przez czas niezbędny do wykonania umowy i dokonania rozliczeń z jej tytułu,
c.
wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych – dane te przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 c) RODO:
  • dla obowiązków z tytułu rękojmi za wady - przez okres trwania odpowiedzialności z tytułu rękojmi,
  • dla obowiązków z tytułu odstąpienia lub rozwiązania umowy - przez okres do czasu przedawnienia roszczeń z tego tytułu,
  • dla obowiązków związanych z wystawieniem i przechowywaniem faktur i dokumentów wymaganych przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości - do czasu wystawienia faktury lub innych dokumentów, a następnie przez okres ich przechowywania    określony przepisami podatkowymi i przepisami o rachunkowości,
  • dla wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych - przez okres trwania odpowiedzialności z tego tytułu,

d. realizacji naszych tzw. prawnie uzasadnionych interesów – dane te przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 f) RODO:
  •  dla ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń - do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy
  • tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, obejmujących w szczególności raportowanie, badania i planowanie rozwoju naszych produktów, w tym usług i podniesienia ich jakości, prace rozwojowe w naszych systemach informatycznych - przez okres trwania umowy, a w przypadku jej nie zawarcia do czasu zakończenia działań podjętych na żądanie, a następnie przez okres do przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy,
  • dla zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji - przez cały okres przechowywania danych, tj. do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy oraz ustania naszej odpowiedzialności z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych,
  • dla wsparcia obsługi Klienta - przez okres trwania umowy lub do czasu zakończenia działań na żądanie w przypadku nie zawarcia umowy,  w celach marketingowych, w tym profilowania, tj. w celu przekazania informacji o naszych promocjach, produktach, wydarzeniach, akcjach, w tym ofertach specjalnych - przez okres trwania umowy,
  • w celach marketingowych, w tym profilowania, tj. w celu przekazania informacji o naszych promocjach, produktach, wydarzeniach, akcjach, w tym ofertach specjalnych - przez okres trwania umowy
  • dla ochrony przed próbami oszustwa - przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie,
  • dla zapewnienia bezpieczeństwa osób (przede wszystkim pracowników i Klientów) i mienia - przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie.

Możemy także przetwarzać dane osobowe naszych Użytkowników na podstawie udzielonej nam zgody w celach w niej określonych - do czasu wycofania zgody, a po wycofaniu zgody - do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu naszych działań podjętych na jej podstawie i ustania naszej odpowiedzialności z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia tych roszczeń, tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji (tj. dla realizacji naszych tzw. prawnie uzasadnionych interesów – art. 6 ust. 1 f) RODO) oraz wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych (tj. dla wykonania obowiązków prawnych – art. 6 ust. 1 c) RODO).

W ramach przetwarzania danych osobowych mogą być podejmowane w szczególności czynności takie jak ich: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub udostępnianie w inny sposób, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie, niszczenie. Operacje te mogą być dokonywane w sposób zautomatyzowany np. w systemach informatycznych lub niezautomatyzowany np. w kartotekach, w sposób papierowy.

 

V.            Odbiorcy danych

Dane osobowe naszych Użytkowników możemy w pewnych sytuacjach przekazać:

a. naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby móc wykonywać nasze zobowiązania lub działania,
b. podmiotom przetwarzającym w naszym imieniu dane osobowe i uczestniczącym w wykonywaniu naszych czynności, tj.:
  • naszym podwykonawcom wspierającym nas w wykonaniu umów, zamówień i obsłudze Klientów, np. w obsłudze korespondencji lub w procesie obsługi Klienta lub innym podmiotom pośredniczącym w sprzedaży naszych produktów, w tym usług lub rzeczoznawcom działającym na nasze zlecenie;
  • agencjom reklamowym lub innym podmiotom organizującym lub prowadzącym lub współpracującym lub pośredniczącym w organizacji lub prowadzeniu naszych akcji marketingowych;
  • podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniającym nam narzędzia teleinformatyczne, w tym platformy informatyczne, lub miejsca na serwerach lub stronach internetowych;
  • podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe lub pomoc prawną, podatkową, rachunkową;
  • agencjom badawczym działającym na nasze zlecenie;
  • podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi dotyczące bezpieczeństwa osób i mienia;
  •  podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską – w celu dostarczenia korespondencji lub przesyłek;
  • podmiotom prowadzącym przewóz przesyłek towarowych lub usługi spedycji – w celu dostarczenia przesyłek towarowych;
  • podmiotom prowadzącymi działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) – w celu dokonania zwrotów lub w celu zapewnienia działania usługi polecenia zapłaty;

 

VI.           Automatyczne przetwarzanie i profilowanie

Przez okres obowiązywania umowy z użytkownikiem do czasu jej wykonania, na podstawie tej umowy, a po jej wykonaniu lub przed jej zawarciem – na podstawie zgody użytkownika, będziemy mogli automatycznie przetwarzać dane osobowe, w tym dokonywać ich tzw. profilowania.

Profilowanie to automatyczne przetwarzanie danych osobowych, które polega na ich wykorzystywaniu do oceny zachowań Użytkowników, w tym analizy i prognozy sytuacji ekonomicznej, preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, decyzji zakupowych, itp.

Dokonujemy go w oparciu o dane, które zbieramy m.in. na podstawie:

  1. analizy predykatywnej czyli przewidywania takich zachowań Użytkowników, jak reakcje na kampanie marketingowe w mediach, decyzje zakupowe, rezygnacje z produktu i przejście do konkurencji, oraz identyfikacje potencjalnych zagrożeń i możliwości dla nas,
  2. używanych przez Użytkowników identyfikatorów internetowych,
  3. danych behawioralnych.

Dzięki temu możemy dopasować naszą ofertę do potrzeb lub zainteresowań naszych Użytkowników. Możemy też przygotować i przedstawić spersonalizowane oferty lub udzielić korzyści, w tym rabatów dostosowanych do preferencji i potrzeb danego użytkownika.

 

VII.       Prawa przysługujące Użytkownikom

W związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych, Użytkownikom przysługują następujące prawa:
a. prawo dostępu do danych osobowych, w ramach którego Użytkownik może od nas żądać:
  • wglądu w swoje dane, który może dotyczyć wszystkich lub wybranych jego danych;
  •  informacji na temat jego danych osobowych, w tym informacji: czy przetwarzamy jego dane osobowe, jakie jego dane przetwarzamy, w jakim celu przetwarzamy te dane, komu je przekazujemy, przez jaki okres będziemy je przetwarzać  (gdy podanie tego okresu jest niemożliwe można żądać podania przez nas kryteriów do jego ustalenia), jakie prawa przysługują mu w związku z przetwarzaniem przez nas jego danych osobowych, jakie przysługują mu uprawnienia w ramach prawa do: sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, wniesienia skargi do organu ochrony danych osobowych, z jakiego źródła mamy jego dane, jeżeli sam nam ich nie przekazał, czy podejmujemy decyzje w sposób zautomatyzowany, w tym stosujemy tzw. profilowanie, na jakich zasadach, a także jakie ma to znaczenie i konsekwencje, czy przekazujemy dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych, a jeśli tak to jakie zabezpieczenia są stosowane w związku z tym przekazaniem;
  •  przekazania kopii jego danych osobowych, przy czym sporządzenie i dostarczenie przez nas pierwszej kopii danych jest bezpłatne, zaś za wszelkie kolejne kopie możemy pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych,
b. prawo sprostowania danych osobowych jeżeli są nieprawidłowe i prawo do uzupełnienia danych niekompletnych, w ramach których Użytkownik może żądać, abyśmy usunęli błędy, usterki, mylne informacje w zakresie danych, np. błędne nazwisko lub nowy adres zamieszkania, w przypadku jego zmiany lub nazwisko zmienione w związku z zawarciem małżeństwa,
c.
prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym), w ramach którego Użytkownik może żądać:

  • usunięcia przez nas jego danych osobowych;
  • poinformowania przez nas innych administratorów, którym upubliczniliśmy jego dane, które mamy obowiązek usunąć, o konieczności usunięcia łącz do tych danych, ich kopii lub replikacji,

przy czym prawo to przysługuje jeżeli wystąpi którakolwiek z poniżej wskazanych sytuacji:

  • dane Użytkownika nie są już nam niezbędne dla celów, dla których je uzyskaliśmy;
  • Użytkownik cofnął zgodę na przetwarzanie przez nas Twoichjego danych osobowych i jednocześnie nie możemy ich przetwarzać na innej podstawie prawnej;
  • Użytkownik wniósł sprzeciw z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją wobec przetwarzania jego danych osobowych w tzw. prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez nas oraz nie będą występować nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
  • Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych w kampaniach reklamowych lub innych działaniach marketingowych;
  • okaże się, że przetwarzamy dane Użytkownika niezgodnie z prawem, np. bez jego zgody, pomimo że była ona niezbędna;
  • usunięcie danych jest niezbędne do wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii Europejskiej lub prawie Rzeczypospolitej Polskiej;
  • zebraliśmy dane od dziecka w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego;
d. prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z którym Użytkownik może do nas wystąpić w jednym z następujących przypadków:
  • jeżeli kwestionuje prawidłowość jego danych osobowych będących w naszej dyspozycji – wówczas może żądać ograniczenia przetwarzania np. poprzez zaprzestanie przetwarzania, przez okres pozwalający sprawdzić nam prawidłowość tych danych;
  • jeżeli przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem np. nie uzyskaliśmy zgody Użytkownika, a Użytkownik sprzeciwia się usunięciu jego danych, żądając w to miejsce ograniczenia ich wykorzystania;
  • jeżeli nie potrzebujemy już danych Użytkownika do celów przetwarzania, a są one potrzebne Użytkownikowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony jego roszczeń;
  • jeżeli Użytkownik złożył sprzeciw z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją wobec przetwarzania danych do celów wynikających z tzw. prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas – wówczas może on żądać ograniczenia przez nas przetwarzania do czasu stwierdzenia czy nasze prawnie uzasadnione podstawy są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu;
e. prawo do przeniesienia danych osobowych przetwarzanych przez nas w sposób zautomatyzowany w oparciu o zgodę lub umowę, w ramach którego Użytkownik może od nas żądać:
  • otrzymania danych osobowych, które Użytkownik przekazał nam na podstawie zgody lub umowy lub w związku z żądaniem przez Użytkownika podjęcia działań przed zawarciem umowy oraz które my przetwarzamy w sposób zautomatyzowany;
  • przesłania ww. danych bez utrudnień;
  • przesłania przez nas ww. danych innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe, przy czym Użytkownik ma prawo do otrzymania ww. danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego;
f. uprawnienie do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych,
g.
prawo cofnięcia zgody w każdym czasie bez konsekwencji bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonaliśmy przed cofnięciem, przy czym po cofnięciu zgody, nie będziemy mogli już dalej przetwarzać danych Użytkownika i będziemy musieli je usunąć, chyba, że istnieć będzie inna podstawa prawna do przetwarzania przez nas tych danych osobowych;

h. prawo do sprzeciwu wobec:
  • przetwarzaniu przez nas danych osobowych w celach marketingowych, tj. na potrzeby kampanii reklamowych i innych działań marketingowych, w tym wobec tzw. profilowania (np. jeżeli Użytkownik nie życzy sobie np. ofert czy reklam naszych produktów);
  • przetwarzania przez nas danych osobowych w celach wynikających z tzw. uzasadnionego interesu realizowanego przez nas, innych aniżeli marketing, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, przy czym gdy Użytkownik złożysz nam taki sprzeciw nie będziemy mogli już dalej przetwarzać jego danych osobowych, chyba że wykażemy istnienie: ważnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania, które będą nadrzędne wobec interesów Użytkownika, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

VIII.      Pliki „cookies”

Możemy używać plików cookies (ciasteczek), kiedy Użytkownik korzysta z usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu. Pliki cookies, które mogą zostać użyte na naszych stronach są kojarzone wyłącznie z przeglądarką komputera Użytkownika – Użytkownik jest zatem anonimowy.

Pliki cookies (ciasteczka) to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie Użytkownika, jako osoby odwiedzającej naszą stronę. Są to informacje, które mogą być odczytane przez nasz system przy każdorazowym połączeniu się komputera Użytkownika lub innego urządzenia, z którego on korzysta. Dostarczają one danych statystycznych o ruchach Użytkownika i korzystaniu przez niego z poszczególnych stron naszego Serwisu. W Serwisie pliki cookies zostały podzielone na następujące kategorie:

  • Niezbędne - to obowiązkowe pliki cookie, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny internetowej, w szczególności zapamiętywania sesji logowania, wypełniania formularzy oraz ustawiania opcji prywatności; niezbędne pliki cookie nie zawierają żadnych danych użytkownika.
  • Marketingowe - dzięki tym plikom możemy przeprowadzać skuteczniejsze działania marketingowe, np. wyświetlając oferty bardziej dostosowane do Twoich zainteresowań.
  • Analityczne - te pliki umożliwiają zbieranie statystycznych danych na temat tego, jak korzystasz z naszej witryny, analizując m.in. wizyty i źródła ruchu w witrynie, najbardziej i najmniej popularne strony oraz w jaki sposób użytkownicy poruszają się po nich; wszystkie informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane i tym samym anonimowe.

 

Możemy przetwarzać dane zawarte w plikach cookies Użytkowników w następujących celach:

  • identyfikacji Użytkownika jako osoby zalogowanej w naszym Serwisie i pokazywania, że jest on zalogowany,
  • zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia zamówienia przez Użytkownika,
  • zapamiętywania produktów dodanych do kategorii „Ulubione”
  • zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy zamówień, ankiet lub danych logowania do Serwisu,
  • obsługi konta Użytkownika w sklepie internetowym,
  • dostosowania zawartości naszych stron do indywidulanych preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze sklepu internetowego,
  • prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania z naszego sklepu internetowego.

 

Przed pierwszym skorzystaniem z Serwisu wyświetlana jest prośba o wyrażenie przez użytkownika zgody na korzystanie ze wszystkich plików cookies, poprzez kliknięcie pola „Akceptuję”. Istnieje również możliwość kliknięcia w pole „Ustawienia zaawansowane”, gdzie użytkownik może dopasować zakres zgód i określić, które kategorie plików cookies akceptuje.

Użytkownik też może w każdym czasie wybrać sposób obsługi plików cookies w strefie internetowej poprzez zastąpienie automatycznej obsługi plików cookie na obsługę indywidualną (ustawienia Użytkownika). W ten sposób może np. częściowo ograniczyć lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies.

Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają dostarczyciele programów do obsługi strefy internetowej (przeglądarek), zazwyczaj w zakładce „opcje internetowe” lub podobnej.

Brak akceptacji plików cookies lub wyłączenie opcji ich w przeglądarce Użytkownika – zablokowanie, monitowanie ich – może jednak spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z Serwisu i niektórych naszych usług.

Nie odpowiadamy za stosowanie lub obsługę plików „cookies” na innych stronach internetowych, których linki mogą być umieszczone na naszych stronach.

 

IX.        Pozostałe zagadnienia

Przetwarzamy także zanonimizowane dane eksploatacyjne związane z korzystaniem z naszego Serwisu (adres IP, domena) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Serwisem. Dane ta mają charakter zbiorczy i anonimowy.