Punkt odniesienia.


Człowiek, który cudem uniknął śmierci lub poważnych obrażeń, czuje się jak zwycięzca. Jest niczym ten, który wygrał milion złotych na loterii albo otrzymał drugie życie. Dlaczego? Przecież obiektywnie w jego życiu nic nie zmieniło się w stosunku do sytuacji sprzed tego zdarzenia.
Wbrew powszechnej intuicji to, czy jakaś okoliczność zostanie odebrana jako zysk czy strata, w dużej mierze zależy od umiejscowienia punktu odniesienia.
Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji oraz na podejmowane decyzje jest jednym spośród wielu efektów motywacyjnych i poznawczych omawianych w tej pracy.
W monografii podjęta została ważna problematyka wpływu czynników behawioralnych na podejmowanie
decyzji, ze szczególnym uwzględnieniem decyzji ekonomicznych.
Z recenzji dr hab. Justyny Franc-Dąbrowskiej, prof. SGGW
Książka jest adresowana do środowiska naukowego. Może być także interesująca dla praktyków gospodarczych. Dotyczy nowatorskich zagadnień w finansach behawioralnych w ogólności, a w zakresie teorii perspektywy w szczególności.
Z recenzji prof. dr. hab. Adama Szyszki
Autor | Piotr Zielonka |
---|---|
Wydawca | CeDeWu |
Format | 16.5 x 23.5 cm |
Liczba stron | 170 |
Oprawa | Miękka |
ISBN | 9788381027007 |
EAN | 9788381027007 |
Cena det. | 65,00 zł |
Data wydania | 2022-12-20 |
Rok wydania | 2022 |
Numer katalogowy | 547434 |
Inne tego autora
Giełda i psychologia. Behawioralne aspek ...
Punkt odniesienia. Rzecz o motywacyjnych ...
Inne z tej kategorii

Błądzący świat






