Metody nauki czytania i pisania z perspektywy trudności uczniów


Dlaczego z każdym rokiem coraz bardziej obniża się poziom umiejętności uczniów w zakresie czytania i pisania? Dlaczego obecnie dzieci popełniają trzykrotnie więcej błędów ortograficznych niż dawniej ich rówieśnicy nauczani według Elementarza Mariana Falskiego? Dlaczego uczniowie korzystający ze współczesnych podręczników piszą fonetycznie? "[…] frapująca lektura dla wszystkich, których choć trochę interesują zmagania dzieci własnych i nauczanych w instytucji, a nawet odniesienia retrospekcyjne w przypadku osób walczących ze swoją słabością ortograficzną". Z recenzji prof. zw. dr hab. Krystyny Ferenz
"Rezultaty przedstawionych analiz są szokujące i mają ogromną wagę praktyczną. Pokazują one, że autorzy podręczników nie traktują nauczania czytania i pisania jako procesu długofalowego, który wymaga opracowań systemowych. Autorka wykazała szereg błędów, braków i niekonsekwencji, które niewątpliwie mogą przyczynić się do narastania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania". Z recenzji prof. zw. dr hab. Grażyny Krasowicz-Kupis
Autor | Anna Jurek |
---|---|
Wydawca | Harmonia |
Format | 16.5 x 23.5 cm |
Liczba stron | 223 |
Oprawa | Miękka |
ISBN | 9788377440216 |
EAN | 9788377440216 |
Cena det. | 17,00 zł |
Data wydania | 2012-01-01 |
Rok wydania | 2012 |
Wydanie | 1 |
Numer katalogowy | 189029 |