OPIS
Książka jest pierwszą na rynku polskim publikacją z zarządzania jakością o charakterze interdyscyplinarnym. Autorka wyznacza nowe kierunki myślenia o organizacji i jej elementach oraz zachodzących między nimi relacjach w ujęciu: rynkowym, funkcjonalnym, zarządczym i społecznym.. Jej celem jest przedstawienie teoretycznych podstaw wykorzystania współczesnych koncepcji zarządzania w dążeniu do doskonałości w zarządzaniu jakością. Lektura książki umożliwia zapoznanie się z teoretycznymi podstawami omawianych zagadnień w stopniu wystarczającym do poznania ich istoty oraz znaczenia dla realizacji zasad zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Autorka omawia m.in.: • pojęcie doskonałości w ujęciu prakseologicznym i filozoficznym, • zarządzanie jakością w filozofii TQM oraz normie PN-EN ISO 9000:2006, • podejście systemowe oraz procesowe, • związki z koncepcjami: społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, nowego zarządzania publicznego oraz zarządzania wiedzą, projektami i wartością, • europejskie modele Nagród Jakości. Publikacja jest adresowana do pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i studentów na kierunkach zarządzania i zarządzania produkcją. Powinna również stanowić wartościową lekturę dla wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw oraz pełnomocników systemów zarządzania jakością zainteresowanych rozwojem wiedzy o jakości. Dr hab. Katarzyna Szczepańska jest profesorem Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, ma uprawnienia Centrum Zarządzania Produkcją Uniwersytetu Loyola Marymount Los Angeles, Swedish International Development Cooperation Agency i Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania, jest członkiem Komitetu Jakości i Normalizacji Krajowej Izby Gospodarczej oraz autorką wielu publikacji krajowych i zagranicznych.