OPIS
Certyfikat „Produkt KLASY MARZEŃ” nadany przez Instytut Badawczo-Szkoleniowy EDUKATOR na IX Targach Edukacyjnych EDUKACJA 2004 w Kielcach W drugim tomie Edukacji filozoficznej autorzy poświęcili uwagę m.in. następującym problemom: miłość, prawda, tolerancja, patriotyzm, drogi poznania, uzasadnianie, klasyfikowanie. Książka należy do serii podręczników, których założeniem jest edukacja filozoficzna pojmowana jako uzupełnienie pozostałych przedmiotów (przede wszystkim języka polskiego i historii, ale także fizyki, matematyki czy biologii). Autorzy traktują filozofię jako kontekst literatury oraz jako pomoc w rozumieniu otaczającego świata. Zachęcająuczniów do samodzielnego zmierzenia się z odwiecznymi problemami filozoficznymi. Omawiane zagadnienia etyczne mogą być także punktem wyjścia dyskusji z uczniami na godzinach wychowawczych. W książkach z serii "Edukacja filozoficzna" więcej jest ćwiczeń niż wykładu, więcej zachęty do własnego wysiłku niż gotowej wiedzy. Każdy rozdział stanowi zarazem gotowy scenariusz lekcji dla nauczyciela niemającego wykształcenia filozoficznego.