OPIS
Dodatkowa pomoc dla sześciolatka "Mój zeszyt" zawiera materiał uzupełniający dla dziecka. Celem zeszytu jest wprowadzenie dzieci w świat pisma bez zniechęcenia ich nużącymi, powtarzanymi wielokroć znakami i kształtami literopodobnymi.
Pracując z zeszytem, dzieci poznają liniaturę, ćwiczą umiejętności kreślenia precyzyjnych linii, przygotowują się do pisania.
Nie jest przewidziane (poza kilkoma ostatnimi stronami) samodzielne pisanie liter przez dzieci, lecz jedynie wodzenie ołówkiem po śladzie.
Program przygotowania dzieci do nauki szkolnej ma je zapoznać z kształtem liter i kierunkiem ich kreślenia. Nie należy wymagać, aby dzieci rozpoczynające naukę w pierwszej klasie potrafiły samodzielnie pisać. Jeśli dziecko bardzo chce, może pisać poznane litery w pustych liniach. Linie te mogą być również przeznaczone dla dziecka, które potrzebuje dodatkowego lub specjalnego usprawnienia.
Autorce zależy, aby dziecko na własnym przykładzie doświadczyło sensu pisania, wiedziało, że ma ono czemuś służyć. Dlatego każda litera i następnie każdy tekst mają być ozdobione samodzielnie wykonanymi przez dziecko rysunkami, które te teksty ilustrują.
Większość rysunków, jakie dzieci mają wykonać, wymaga twórczego zaangażowania i daje dużo swobody. Pomysłowość dzieci w tworzeniu ilustracji w połączeniu z dokładnością w odwzorowywaniu liter powinna dać satysfakcję zarówno dzieciom, jak i uspokoić dorosłych, niepokojących się, czy dziecko da sobie radę w szkole.