OPIS
Niech menedżerowie staną się trenerami, mentorami i doradcami
- Jak motywować i inspirować ludzi do pracy w dobie redukcji zatrudnienia?
- Jak stworzyć atmosferę, w której dobry pracownik jest dla innych przykładem, a nie zagrożeniem?
- Jak pracowników, którzy stwarzają problemy, zmienić w produktywnych członków zespołu?
Dlaczego coaching zamiast tradycyjnego zarządzania ludźmi?
W świecie sportu, skąd pochodzi idea coachingu, trener drużyny zajmuje się wszystkim: prowadzi rekrutację, motywuje, ocenia, rozstrzyga konflikty i zatrzymuje najlepszych zawodników. Dobrze zna wszystkich członków zespołu, cieszy się ich szacunkiem, stwarza atmosferę zdrowej rywalizacji i inspiruje do osiągania zadziwiających wyników.
Czy jako menedżer w firmie możesz przyjąć tak szeroką odpowiedzialność i zbliżyć się do ludzi w swoim zespole? Owszem, ale dopiero wtedy, gdy porzucisz styl myślenia typowy dla przełożonych -- i staniesz się coachem. Coach ma do odegrania trzy role:
- jako trener wnosi do pracy entuzjazm i pokazuje ludziom wspólny cel;
- jako mentor dzieli się wiedzą i doświadczeniem;
- jako doradca wskazuje drogę i podsuwa rozwiązania.
Są to główne założenia modelu StaffCoach™ sprawdzonego przez menedżerów na całym świecie. Wprowadź go w swoim zespole. Poznaj bliżej ludzi, którymi kierujesz, i zaproponuj im lepszy układ. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:
- jak tworzyć więzi zespołowe,
- jak promować w zespole pożądane wartości,
- jak rozmawiać z członkami zespołu -- a nie tylko mówić do nich,
- jak usłyszeć to, co naprawdę myślą,
- jak zwalczać niepożądane zachowania,
- jak delegować zadania.