OPIS
Zmień znudzonych, obijających się po kątach stażystów w zespół młodych wilków
- Czego pokolenie Y oczekuje od pracodawców?
- Etyka internetowa: zanik wartości czy nowa lepsza droga?
- Programy motywacyjne przemawiające do młodych: firma Southwestern i U.S. Army
Młodzi z pokolenia Y chcą narzucać własne zasady. Nie są stworzeni do wykonywania poleceń. Dlatego nie zakuwaj ich w kajdany hierarchii służbowej. Daj im właściwą motywację, a zrozumiesz, ile są warci.
Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz więcej niż 20 lat. Jako przedstawiciel pokolenia X wiesz, że nie wszystko przychodzi łatwo. Pokonałeś przeciwności losu i walczyłeś o swoje miejsce na Ziemi. Doświadczyłeś kryzysów na rynku pracy i ograniczałeś wydatki. A teraz masz do czynienia z pracownikami lub stażystami z pokolenia Y: urodzonymi w latach 1980-1990. Oni są inni niż Ty. To dzieci wolnego rynku przekonane, że od życia należą im się komfort i wygoda. Nie cieszy ich kiepsko płatna praca w Twojej firmie. Od razu chcą mieć wysokie pensje i prestiżowe stanowiska. A do tego żądają dużo wolnego czasu na życie prywatne. Jak zmotywujesz ich do pracy?
To nie są yuppies: nie będą harować dla Ciebie po 16 godzin na dobę w zamian za obietnicę podwyżki czy awansu. Na nic się zdadzą reprymendy i pokazywanie, kto tu rządzi -- oni nie czują pokory przed przełożonym. Ich zaangażowanie możesz zdobyć tylko w jeden sposób: zacznij mówić ich językiem i zaoferuj im korzyści, które będą cenne w ich oczach.
Dowiedz się, dlaczego praca z młodymi ludźmi jest dziś inna niż kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu. Poznaj mentalność przedstawicieli pokolenia Y i zostań ich sprzymierzeńcem (albo przeciągnij ich na swoją stronę).
- Poczucie wolności i niezależności: dlaczego to dla nich aż tak ważne?
- Dlaczego młodzi odchodzą z pracy?
- Jak wprowadzać wynagrodzenia zależne od wyników, a nie od stanowisk?
- Jak wprowadzać zmiany i unikać rutyny?
- Jak do nich dotrzeć: szczerość i zaufanie od pierwszego dnia
- Jak zostać ich mentorem, nie uderzając w mentorski ton?