OPIS
Jak zarządzający przepłacają za konsultacje
i dlaczego tak mało dostają w zamian?
- Znajdowanie odpowiednich doradców
- Schematy współpracy zarządzających z konsultantami
- Studium przypadku: konflikty na linii lider -- doradca
"Sami nie damy rady. Wezwijmy konsultantów z zewnątrz. Słono zapłacimy, ale oni rozwiążą problem".
Nic z tego! Takie myślenie jest dla firmy destruktywne. Dzieła zniszczenia najczęściej dokonują nie konsultanci, ale zarządzający -- ostatecznie ci pierwsi tylko proponują określone rozwiązania. Decyzje podejmuje kto inny. Czy to nie zatrważające, że firmy konsultingowe mnożą się jak grzyby po deszczu i pobierają zawrotne honoraria, a doradztwo i tak często kończy się nieporozumieniem?
Ta książka uświadamia problemy we wzajemnej współpracy zarówno zarządzającym, jak i konsultantom. Jej autor, Dan Ciampa, były doradca specjalny Sekretarza Skarbu USA i prezes jednej z największych w Ameryce firm konsultingowych, omawia prawdziwe przypadki udanych i nieudanych projektów w tym zakresie. Opisuje najczęściej popełniane błędy jednej i drugiej strony oraz przedstawia formułę skutecznego doradztwa w biznesie.
Z tej książki dowiesz się:
- jak rozróżniać dobrych i złych doradców,
- jakie problemy konsultanci z zewnątrz są w stanie rozwiązać,
- jak liderzy swoimi postawami utrudniają im pracę,
- kiedy wystarczy jeden konsultant, a kiedy potrzebny jest cały zespół,
- dlaczego nawet najlepsi liderzy potrzebują dobrych doradców.