OPIS
Efektywne kierowanie zespołem w nowej rzeczywistości
- Hi-tech a relacje interpersonalne - wykorzystuj technologię do utrzymywania kontaktów międzyludzkich
- "Wieczorem będę online" - zachowuj równowagę między pracą a życiem prywatnym
- Globalna firma - twórz więzi, kieruj i zarządzaj zespołem ludzi oddalonym nawet o setki kilometrów
Rzadkie i prawdziwie odświeżające spojrzenie na pracę i zarządzanie w wielowymiarowym świecie
Dominic Price, dyrektor zarządzający
JP Morgan na Indie i Sri Lankę
Sięgaj poza horyzont, aby odnaleźć w Twoim zespole to, co najlepsze
W dawnych czasach panowała opinia, że świat jest płaski, w co każdy bezdyskusyjnie wierzył. Jednak później znaleźli się ludzie, którzy postanowili temu zaprzeczyć. Mimo ich skutecznej perswazji dziś okazało się, że... świat naprawdę jest płaski. Wpływają na to dwa podstawowe czynniki: rozwój ekonomiczny oraz zmiana struktury korporacji. Nowoczesna organizacja stała się kompleksową siecią wspólnych przedsięwzięć, korzystającą z zasobów na całym świecie. Płaski świat charakteryzuje się olbrzymią łatwością komunikacji wspomaganej przez technologię i sporym rozrzutem geograficznym współpracujących ze sobą członków zespołu czy firm. Skoro Twoi koledzy pracują nie tylko w innym biurze, ale wręcz na innej półkuli, musisz - jako menedżer - postawić na zupełnie nowe umiejętności i zachowania.
Książka Zarządzanie w płaskim świecie. Budowanie relacji w dobie globalizacji pokazuje, jak kierować zespołem w zmodernizowany, a jednocześnie skuteczny sposób. Podręcznik podaje dziesięć strategii sprawnego zarządzania. Kluczami są tu między innymi: dobra komunikacja, poszanowanie odrębności i różnic kulturowych, rozpoznawanie podobieństw, sensowne ustalanie granic, zaufanie i odpowiednia motywacja. Liczne anegdoty, konkretne przykłady czy wywiady z najlepszymi praktykami zarządzania z pewnością pozwolą Ci szybko zdobyć wiedzę o tym, jak najlepiej kierować zespołem i współpracować z nim, nawet jeśli nie spotykasz się zbyt często ze współpracownikami.
- Najlepsze wykorzystanie nowoczesnych technologii do utrzymywania kontaktów.
- Motywowanie zespołu.
- Zachowanie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
- Tworzenie kultury zaufania, która pozwala osiągać lepsze wyniki.
- Podejmowanie decyzji, kiedy warto spotkać się twarzą w twarz.
- Przygotowanie i adaptacja zespołu do zmian.
- Poszanowanie różnic kulturowych i umiejętność rozpoznania podobieństw.
- Właściwe ustalanie granic i budowanie trwałych powiązań.
Poznaj dziesięć praktycznych strategii bycia najlepszym menedżerem!