OPIS
Pierwsza część trylogii o współczesnym Frankensteinie.
Neogotycka historia rozgrywająca się w Nowym Orleanie. Znakomicie skonstruowana powieść łącząca elementy grozy, sensacji i czarnej komedii; genialny pomysł przeniesienia XIX-wiecznych ikon literatury w XXI wiek!
... A jeśli Mary Shelley się myliła? Co by się stało, gdyby doktor Frankenstein nie zginął z ręki monstrum, które powołał do życia? I gdyby naprawdę stał się geniuszem zła zdeterminowanym na tyle, by unicestwić niedoskonałą ludzką rasę i zastąpić ją perfekcyjnymi tworami prosto z jego laboratorium? Co by się wydarzyło, gdyby szalony wizjoner żył nadal i mieszkał w Nowym Orleanie XXI-go wieku? Uważany obecnie za genialnego naukowca i filantropa, powszechnie szanowany obywatel miasta wzbudza podejrzenia klasycznej pary detektywów z wydziału zabójstw, którzy prowadzą śledztwo w sprawie serii makabrycznych morderstw. Dochodzą oni do wniosku, że psychopatyczny zabójca nie jest zwykłym człowiekiem. Morduje, by odkryć to, czego nie potrafi znaleźć w sobie.
Tymczasem do miasta przybywa tajemniczy Deucalion, pierworodny marnotrawny "syn" doktora Frankensteina...
KSIĄŻKA I FILM
Pierwotnie Koontz napisał scenariusz do dwugodzinnego pilota serialu telewizyjnego pt. Frankenstein (prod. USA Network). W produkcję zaangażował się sam Martin Scorsese (jako executive producer). Ostatecznie jednak producenci wprowadzili tak wiele zmian w tekście, że Koontz wycofał się z projektu i zaczął pisać powieść wykorzystując wcześniejszy pomysł. Również Scorsese zrezygnował z udziału w realizacji filmu.
Frankenstein
Film telewizyjny - reż. Marcus Nispel (reżyser filmu Teksańska masakra piłą mechaniczną), prod. USA, 2004. Scenariusz: Dean R. Koontz, John Shiban. Wyk. Vincent Perez (Deucalion), Thomas Kretschmann (Frankenstein), Michael Madsen (detektyw Harker).
* * *
Dean Koontz - współczesny Swift... Mistrz satyry.
"Entertainment Weekly"
Jeśli Stephena Kinga porównać do Rolling Stonesów literatury, to Koontz będzie Beatlesem."
"Playboy"
Koontz jest mistrzem słowa, który znakomicie konstruuje fabułę. Posługuje się lżejszą literaturą, by przenikliwie ukazać nadzieje i obawy współczesnego świata. Przypomina prawdę starą jak świat, że prawdziwego piekła należy szukać w ludzkiej duszy.
"USA Today"