OPIS
W Teorii liczb w szkole Czytelnik znajdzie informacje o pojęciach związanych z jedną z najstarszych dziedzin matematyki, czyli teorią liczb, które pojawiają się w szkole, oraz o tym, jak je wprowadzać. Książkę podzielono na dwa rozdziały (Teoria liczb w szkole podstawowej oraz Teoria liczb w szkole ponadpodstawowej), a każdy z nich na 9 podrozdziałów, które zawierają również uwagi i komentarze dotyczące problemów dydaktycznych związanych z prezentowanymi tematami.
Ważnym elementem każdego podrozdziału są zadania, niektóre z rozdziału I (szkoła podstawowa) mają swój ciąg dalszy w rozdziale II (szkoła ponadpodstawowa). W książce znajdą się także tematy wykraczające poza typowe programy szkolne, na przykład kongruencje – to proste pojęcie znacznie ułatwia stosowanie teorii liczb w dowodach i rozwiązaniach zadań. Pojawiają się również kody programów do niektórych zadań.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli matematyki oraz informatyki i może służyć do wzbogacania lekcji, prowadzenia kołek i zajęć popularyzujących matematykę.