OPIS
Wraz z pojawieniem się nowej ekonomii obserwujemy wzmożone zainteresowanie problematyką związaną z aktywami niematerialnymi i kapitałem intelektualnym przedsiębiorstw. W ciągu ostatnich dwóch dekad w świecie biznesu dokonała się rewolucja, polegająca na przejściu od kapitalizmu przemysłowego, opartego na aktywach materialnych, do ery postindustrialnej, w której tworzenie wartości następuje przede wszystkim dzięki czynnikom niematerialnym. W efekcie kapitał intelektualny i wchodzące w jego skład aktywa niematerialne stanowią coraz większą część wartości rynkowej przedsiębiorstw. Ważne stają się zatem zarówno popularyzacja istniejących sposobów pomiaru niematerialnych źródeł wartości w przedsiębiorstwie, jak i opracowanie nowych metod. W książce przedstawiono wycenę kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych z uwzględnieniem zagadnień związanych z wyceną opcji strategicznych, których źródłem są aktywa niematerialne.