OPIS
Niezależnie od tego, czy tworzysz stronę internetową, interfejs użytkownika, czy przedmiot codziennego użytku, musisz dostosować projekt do wymagań grupy docelowej. To, jak dobry będzie projekt i jakie wrażenia wywoła u użytkowników, zależy przede wszystkim od tego, co o nich wiesz. Niekiedy jest to specyficzna wiedza. W jaki sposób ci konkretni ludzie myślą? Kiedy podejmują decyzję? Co sprawi, że wykonają czynności, których się od nich oczekuje? W jaki sposób wywołać u nich określone emocje związane z projektowanym produktem? Na te i na wiele innych pytań odpowiada psychologia projektowania.
To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie cenionego poradnika dla projektantów, którzy chcą tworzyć rzeczy użyteczne, przydatne i lubiane przez użytkowników. Zawiera wnikliwą analizę 100 niezwykle ważnych z punktu widzenia projektanta kwestii, będącą efektem przestudiowania setek publikacji naukowych oraz tego, jak opisane w nich zasady są wykorzystywane w codziennej pracy projektanta, który tworzy interfejsy, strony WWW, aplikacje czy urządzenia i korzysta z najróżniejszych technologii. Dzięki podanym tu wskazówkom Twoje projekty będą bardziej intuicyjne i angażujące - w swojej pracy bowiem uwzględnisz to, jak ludzie myślą, jak się zachowują i podejmują decyzje.
Z książki dowiesz się:
w jaki sposób przyciągnąć i utrzymać uwagę odbiorcy
jak kształtować przyzwyczajenia człowieka
jak przebiega proces podejmowania decyzji
kiedy ludzie popełniają błędy i jakie są ich rodzaje
jakie czynniki budzą zaufanie
Nikt się nie oprze temu, co zaprojektujesz!
O autorze
Dr Susan M. Weinschenk od ponad 30 lat zajmuje się psychologią behawioralną. Wykłada na Uniwersytecie Wisconsin, jest też autorką książek. Specjalizuje się w stosowaniu zdobyczy psychologii w procesie projektowania rozwiązań technicznych oraz w rozwijaniu metod projektowania skupionych na potrzebach użytkowników. Doradza firmom oraz organizacjom rządowym i non profit.