OPIS
Klocki BIO to zestaw 8 drewnianych prostopadłościanów, które służą do budowania, zestawiania i odwzorowywania ćwiczeń z załączonej książeczki. Dzięki stopniowaniu trudności kolejnych wzorów klocki BIO fascynują i przykuwają uwagę wszystkich bez względu na wiek. Przedszkolaki bawią się nimi i uczą. Dzieci i młodzież stawiają czoła wielu trudnym wyzwaniom. Nawet dla dorosłych to niekiedy „trudny orzech do zgryzienia”. Książeczka zawiera zestaw ćwiczeń z podziałem na cztery różne stopnie trudności:
Zestaw ćwiczeń A – 2 klocki na dobry początek
Zestaw ćwiczeń B – „zabawy geometryczne” – ułożenie z trzech i więcej klocków
Zestaw ćwiczeń C – rzuty płaskie boków pojedynczego klocka oglądane z różnych stron
Zestaw ćwiczeń D – konstrukcji złożonych oglądanych.
Klocki BIO to wartościowy materiał edukacyjny, który wspomaga rozwój umiejętności odwzorowywania prostych układów i figur, posługiwanie się klockami jako cegłami budowlanymi oraz samodzielnego i kreatywnego konstruowania mini budowli architektonicznych.
Zabawy twórcze NIKI to rozwijanie ukrytych w dziecku zdolności spostrzegania zmysłowego, rzeczowego działania, a przy tym wzbogacania swego doświadczenia, rozwijanie własnych sposobów myślenia.
Czemu mają służyć? Chodzi tu o:
- wspieranie rozwoju umysłowego,
- odnajdywanie w sobie i uświadamianie ukrytych uzdolnień,
- odkrywanie własnych dróg i rozwiązań,
- osiąganie zadowolenia z samodzielnej pracy,
- rozwijanie fantazji i kreatywności,
- dostarczanie twórczych pomysłów.
Klocki te dają rodzicom i wychowawcom pewność, że ich dzieci mają właściwe zajęcie we właściwym czasie, stawiają specyficzne wymagania w odniesieniu do warunków rozwojowych.
W dzieciństwie występują tzw. fazy wrażliwości, w których dzieci są szczególnie podatne na określone czynniki charakterystyczne dla rozwoju ogólnego i psychicznego. Lecz ta szczególna wrażliwość dzieci na optymalny rozwój jakiejś bardzo prostej zdolności lub jakiegoś aspektu ich osobowości wygasa bezpowrotnie.
Lena i Borys Nikitinowie poddali badaniom ponad 5 000 dzieci i udowodnili naukowo tezę Marii Montessori o bezpowrotnym wygaśnięciu możliwości wykorzystania efektywnego rozwoju zdolności dziecka. Tym samym potwierdzili oni prawdziwość starego przysłowia, „Czego się Jaś nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał”. Ogromna szkoda, jeżeli rodzice, nauczyciele i wychowawcy nie dopilnują właściwego czasu, przekreślając bezpowrotnie tę niepowtarzalną szansę efektywnego rozwoju zdolności dziecka.