OPIS
Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Przekazujemy do rąk czytelnika bezcenny zbiór jego najznakomitszych prac, wybranych i opatrzonych wprowadzeniem przez Nan Stone - redaktora Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Ze swojej wyjątkowej perspektywy, książka ta daje nam niespotykaną możliwość śledzenia ewolucji wielkich przemian w naszych miejscach pracy i jaśniejszego zrozumienia roli zarządzających, nieustannie starających się równoważyć zmienność i ciągłość.
Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem "Menedżer postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.
Natchnione perspektywą, która również dziś zachowała swoje znaczenie, eseje te przedstawiają Druckera od jego najlepszej strony: jako człowieka bezpośredniego, mądrego i wymagającego. Książka Petera Druckera Zawód menedżer , którą przeczyta każdy, kto interesuje się zarządzaniem, o której dyskutował i która będzie dla niego źródłem wspaniałych przeżyć, jest darem jednego z najbardziej szanowanych i płodnych autorów Harvard Business Review, propozycją zawsze na czasie.
Peter Drucker jest pisarzem, nauczycielem i konsultantem, którego dwadzieścia dziewięć poprzednich książek zostało wydanych w ponad dwudziestu językach. Jest założycielem Fundacji The Peter F. Drucker Foundation for Nonprofit Management, doradcą wielu rządów, instytucji służb publicznych oraz największych korporacji. Nan Stone jest redaktorem Harvard Business Review.