OPIS
„Problematyka wartości od kilkudziesięciu lat stanowi jeden z głównych nurtów analiz w naukach społecznych i humanistycznych. O ile jeszcze w okresie międzywojennym znajdowało to wyraz przede wszystkim w pogłębionych teoretycznych, o tyle w ostatnich dziesięcioleciach są one często dopełniane przez różnorodne publikacje prezentujące wyniki badań empirycznych. Wynika to z dużego znaczenia problematyki aksjologicznej w codziennym życiu. Badania empiryczne są tym bardziej potrzebne, że w związku z gwałtownymi zmianami we współczesnym świecie, intensyfikacją procesów globalizacji i bardzo szybkim postępem naukowo-technicznym mamy do czynienia z bardzo szybkimi przemianami społecznymi i kulturowymi. (…) Autorka przeprowadziła badania wśród członków różnych subkultur młodzieżowych: szalikowców, hip-hopowców i fanów muzyki techno. Pozwalają one poznać cechy wspólne stosunku do wartości przedstawicieli różnych subkultur, jak i specyfikę świadomości aksjologicznej przedstawicieli poszczególnych grup. (…) Autorka podjęła ważny, niewystarczająco rozpoznany temat. Przeprowadziła interesujące poznawczo badania, które prowadzą do ważnych wniosków dla teorii i praktyki pedagogicznej. Dlatego książka Ewy Sowa-Behtane może zainteresować teoretyków i praktyków zajmujących się wychowaniem współczesnej młodzieży”.
Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Mirosława J. Szymańskiego