OPIS
Każda organizacja musi się zmieniać, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Przełamanie status quo jest często bardzo trudne, zarówno dla kadry zarządzającej, jak i specjalistów ds. HR. W książce zaprezentowano zestaw ponad stu narzędzi pozwalających na efektywne wprowadzanie zmian w organizacji i kierowanie jej rozwojem. Jest to komplet materiałów potrzebnych, aby opracować i wdrożyć projekt zmiany, a następnie odpowiednio nim zarządzać i ocenić efekty podjętych działań.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania:
- jak pokonać opór członków organizacji,
- jak opracować plan wdrożenia zmiany organizacyjnej, odpowiedni dla danej organizacji,
- co zrobić, by organizacja stała się bardziej innowacyjna,
- jak wesprzeć członków organizacji w rozwoju osobistym.
Przedstawione w książce narzędzia dotyczą następujących zagadnień:
- rozwój organizacyjny,
- zarządzanie zmianą,
- proces zmian organizacyjnych,
- uzasadnienie biznesowe planowanych zmian i innowacji,
- tworzenie kultury innowacyjnej w organizacji,
- psychologia zmiany,
- ocena wprowadzenia zmian.
Szczegółowe wytyczne i obszerne materiały zawarte w opracowaniu pozwalają na skuteczne zastosowanie zaproponowanych narzędzi.