OPIS
Prezentowana publikacja jest zbiorem tekstów z za-kresu szeroko pojmowanej psychologii wychowania ¦ przy uwzględnieniu m.in. problematyki adolescencji oraz opieki nad dziećmi i młodzieżą niepełnospraw-ną. Autorzy zamieszczonych prac uwzględniają naj-nowsze koncepcje teoretyczne bądź podejmują za-gadnienia praktyki psychologicznej odpowiadające aktualnej rzeczywistości edukacyjno-społecznej. Książka przygotowana została głównie dla potrzeb dydaktyki uniwersyteckiej, w celu wzbogacenia i uwspółcześnienia kanonu lektur. Zakładano też jej ogólniejsze znaczenie dla szerszego kręgu odbiorców w szczególności psychologów działających w dziedzinie oświaty i wychowania.
* * *
[...] Zagadnienia podejmowane przez Autorów per-fekcyjnie ilustrują tezę, iż psychologia wychowawcza bez wiedzy z dyscyplin podstawowych nie istnieje, a proces wychowania musi uwzględniać psychologicz-ną specyfikę uczestniczących w nim osób. [...] Tom zawiera zbiór tekstów o wysokiej wartości poznawczej. Są one ważne i bardzo potrzebne dla dzisiejszego odbiorcy, zwłaszcza dla studentów psy-chologii, absolwentów tych studiów oraz nauczycieli i pedagogów. Maria Ledzińska