OPIS
Podręcznik wprowadza w podstawowe zagadnienia zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym przedsiębiorstwie. W przystępny sposób scharakteryzowano w nim system zarządzania zasobami ludzkimi, głównie pod kątem takich funkcji, jak: analiza pracy, wartościowanie pracy, planowanie zasobów ludzkich, analiza zasobów ludzkich, dobór, kształcenie i szkolenie, ocenianie, wynagradzanie, rozwój indywidualny, kształtowanie warunków pracy, zbiorowe stosunki pracy wraz z partycypacją pracowniczą, zwalnianie i system informacji personalnej. Książka powstała na bazie studiów oraz doświadczeń dydaktycznych i doradczych autora. Jej zaletą jest prezentacja problematyki zasobów ludzkich i zarządzania nimi w kontekście obowiązujących w Polsce uregulowań prawnych oraz rynku pracy. Ważny atut stanowi także praktyczne ujęcie – systemy, procesy, procedury i narzędzia rozpatrywane są pod kątem ich użyteczności w rzeczywistych warunkach firm o różnej wielkości i charakterze. Publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców: studentów, praktyków zarządzania, w tym zwłaszcza osób zajmującym się zawodowo sprawami personalnymi, doradców personalnych oraz wszystkich zainteresowanych problematyką zarządzania zasobami ludzkimi. O AUTORZE Zbigniew Pawlak – doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania naukowo-badawcze: organizacja i zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie finansami, projektowanie i zmiany organizacyjne, konsulting w zarządzaniu, zarządzanie w sporcie i turystyce. Autor i współautor ponad 160 publikacji (w tym kilkudziesięciu książek). Wykładowca na studiach podyplomowych oraz szkoleniach dla konsultantów i kadr kierowniczych. Prezes zarządu firmy Management Consulting Centre PARTNER sp. z o.o. Doradzał zarządom wielu przedsiębiorstw i grup kapitałowych, w tym: PKN Orlen S.A., Grupa Lotos S.A., Poczta Polska S.A., TP S.A., PKP S.A., PGE S.A., Tauron S.A. i in. Autor i współautor kilkuset: ekspertyz, analiz, ocen, opinii,projektów inwestycyjnych, strategii rozwojowych, biznesplanów i wycen przedsiębiorstw. Zainteresowania pozazawodowe: filozofia, sztuka, poezja, sport i turystyka.