OPIS
Wykorzystaj swoją niesamowitą wiedzę, okiełznaj nieprzewidywalne momenty w karierze i osiągnij sukces w świecie IT!
- Jak zaplanować i realizować optymalną dla siebie ścieżkę rozwoju?
- Jak negocjować korzystne warunki swojej pracy i płacy?
- Jak współpracować z ludźmi o różnych typach osobowości?
W umyśle geeka świat jest jak komputer- możliwy do zrozumienia i poznania oraz skończony. Życie jak każdy system da się opanować, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wysiłku. Można zgłębić jego budowę i zrozumieć obowiązujące w nim reguły, a także otrzymać odpowiedź, co i jak należy robić, żeby odnieść pożądany sukces. Jednak choć w komputerze dołożenie dodatkowej pamięci zawsze w spodziewany sposób przyspiesza określone działania, tak w pełnym usterek życiu niestety nie zawsze się to sprawdza... Jak zatem zrobić karierę w świecie pełnym sytuacji niezgodnych z regułami, niemożliwych do zdefiniowania, niepasujących do struktury systemu, gdzie najczęstszym źródłem błędów okazują się ludzie, których nijak nie da się naprawić?!
Jeśli przestało zadowalać cię samo pisanie kodu i pozycja eksperta w swojej dziedzinie, a zamarzyło Ci się stanowisko menedżera czy też kariera w większej firmie, musisz przygotować się na jeden pewnik - prędzej czy później trafisz na nieprzewidywalne zdarzenia, więc warto poznać reguły skutecznego stawiania im czoła. Oto zabawnie napisany podręcznik o robieniu poważnej kariery w świecie IT, napisany przez znanego amerykańskiego blogera Micheala Loppa - geeka z doświadczeniem w pracy dla takich firm, jak Apple, Netscape, Borland czy Symantec. Dzięki niemu nauczysz się, w jaki sposób podejmować najlepsze dla Twojej kariery decyzje i radzić sobie w czterdziestu zaskakujących sytuacjach, które dopadną Cię po drodze. Lopp omawia kompletny cykl zmiany pracy - od planowania kariery i rozmowy rekrutacyjnej, przez negocjowanie oferty, poznawanie firmy i współpracowników, aż po ostateczne uznanie, że pora poszukać czegoś nowego i bardziej rozwojowego.
Dzięki tej książce nauczysz się między innymi, jak:
- dobierać pracodawcę, branżę i charakter pracy
- wybierać właściwy moment na zmianę pracy
- prześwietlać swojego przyszłego pracodawcę
- przejść z sukcesem przez rozmowę rekrutacyjną
- negocjować korzystne dla Ciebie warunki umowy
- pracować z ludźmi o różnych typach osobowości
- tworzyć i przedstawiać efektywne prezentacje
- poznać oczekiwania dyrektora wykonawczego
- radzić sobie z "kłamcami" i "ludźmi o niecnych zamiarach"
- zarządzać trudnym zespołem programistów
Naucz się efektywnie współpracować z ludźmi i obracać wszelkie trudne sytuacje
na swoją zawodową korzyść!