OPIS
·wiedza z zakresu psychologicznych podstaw nauczania oraz nauczania uczenia się ·najważniejsze prawidłowości odnoszące się do procesu uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do uczenia się i nauczania ·praktyczne implikacje opisywanych idei ·analiza problemów nauczania na początku XXI wieku ·wnikliwe analizy psychologiczne pobudzające do refleksji, tworzenia nowych lub zmiany własnych sposobów nauczania ·atrakcyjna i komunikatywna forma prezentowanych treści uwzględnia najwyższe standardy naukowości i potrzeby czytelników Podręcznik przeznaczony dla: ·studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich ·studentów psychologii ·studentów studiów podyplomowych przygotowujących do zawodu nauczycielskiego ·nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców Dr hab. Maria Ledzińska, psycholog, profesor Uniwersytetu Warszawskiego (Katedra Psychologii Różnic Indywidualnych); Zainteresowania naukowe: 1) przetwarzanie informacji w procesach pamięci, uczenia się i nauczania, 2) różnice indywidualne w funkcjonowaniu poznawczym w warunkach informacyjnego przeciążenia; zjawisko stresu informacyjnego, 3) rola różnic indywidualnych w procesach adaptacji do zmian związanych z przemianami ogólnoświatowymi, czyli globalizacją. Członek stowarzyszeń naukowych: European Association for Research on Learning and Instruction , Arbeitskreises Begabungsförschung und Begabungsförderung , International Society for Intelligence Research. Autorka licznych artykułów i monografii naukowych. Dr hab. Ewa Czerniawska, psycholog, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, dziekan Wydziału Psychologii; redaktor naczelna czasopisma „Psychologia, Edukacja i Społeczeństwo”. Szczególnie interesuje się problemami dotyczącymi psychologii pamięci i uczenia się oraz optymalizacji funkcjonowania poznawczego człowieka. Autorka monografii, licznych artykułów i rozdziałów w publikacjach naukowych; tłumaczka prac naukowych i popularnonaukowych.