OPIS
Kształcenie na odległość, nazywane potocznie e-learningiem, znajduje obecnie zastosowanie niemal w każdej dziedzinie życia społecznego, biznesu, polityki oraz indywidualnych ludzi. Książka ta ma na celu zapoznanie z rozległą tematyką e-learnigu oraz całym spektrum procesów edukacyjnych, w których e-learning może być wykorzystywany. Jest efektem 12. lat doświadczeń autorki płynących zarówno z praktyki wdrażania systemów e-nauczania, jak i pracy naukowo-dydaktycznej. Poza wiedzą teoretyczną książka zawiera wiele przykładów zastosowania przedstawianych rozwiązań w praktyce, problemów do przemyślenia oraz ćwiczeń pozwalających dostosować nabytą wiedzę do potrzeb Czytelnika. Autorka prezentuje m.in.: • narzędzia, formy oraz tryby kształcenia na odległość, • przegląd narzędzi technologicznych wykorzystywanych w e-nauczaniu, • metody i usługi wsparcia procesu e-edukacji, • metody pomiaru efektywności oraz rentowności e-nauczania. Oryginalność podejścia nie jest jedynym walorem książki pani Marleny Plebańskiej. Drugą ważną zaletą tego dzieła jest wysoki poziom merytoryczny opracowania oraz szeroki zakres tematyczny zagadnień, jakie zostały w niej podjęte i bardzo ciekawie zrealizowane. (...) Wiedza w niej zawarta jest aktualna, ważna i z merytorycznego punktu widzenia dobrze podana. Ważną zaletą książki jest konsekwentne ilustrowanie ogólnych rozważań dobrze dobranymi przykładami (...). Podsumowując moją opinię stwierdzam, że jest ona zdecydowanie pozytywna, a przedłożona mi do recenzji książka (...) jest dziełem oryginalnym i wartościowym, a po wydaniu będzie użyteczna dla wielu czytelników. Prof. dr hab. inż. Ryszard Tadeusiewicz Książka jest kierowana zarówno do pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania, ekonomicznych, pedagogicznych i technicznych, na których są tworzone i wdrażane systemy e-nauczania, jak i do pracowników firm szkoleniowych i działów HR wykorzystujących e-learning w procesie doskonalenia zawodowego pracowników. Dr inż. Marlena Plebańska – pracownik naukowy Politechniki Warszawskiej; 12 lat doświadczeń w zakresie e-learningu; inicjator, kierownik, ekspert w kilkudziesięciu projektach e-learningowych w biznesie i edukacji; autor wielu publikacji o tematyce kształcenia na odległość; konsultant i kierownik największych polskich projektów e-learningowch.