OPIS
Pozycję człowieka w otaczającym go świecie można oceniać z różnych punktów widzenia. Jednym z takich odniesień jest szeroko rozumiany biznes. Przez wiele lat panowało zapatrywanie, że biznes powinien być nastawiony wyłącznie na zysk. Człowiek był zatem tylko środkiem do celu. Obecnie wspomniany pogląd ulega diametralnej zmianie. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie relacji panujących między człowiekiem a biznesem; dostarczenie argumentów przemawiających za tym, że człowiek jest najbardziej istotnym elementem świata biznesu i takie ustawienie nie tylko nie jest sprzeczne z osiąganiem zysku, ale wręcz niezbędne dla jego wypracowania. Założona problematyka ma wieloaspektowy charakter i dlatego została opracowana w sposób interdyscyplinarny przez przedstawicieli nauk prawnych, ekonomicznych, politycznych, mających kontakt z praktyką życia gospodarczego.
Realizację zamierzonego celu umożliwiło przeprowadzenie eg-zegezy aktów normatywnych, analizy orzecznictwa organów sądowych, analizy porównawczej zjawisk zachodzących w społeczeństwie, a także dokonanie opisu zauważonych zjawisk oraz wyciągnięcie na tej podstawie wniosków.
Publikacja adresowana jest do wszystkich osób, które na osobisty lub zawodowy użytek zainteresowane są problematyką kształtowania przez człowieka swojego otoczenia - przedstawicieli nauki, praktyków życia gospodarczego, studentów kierunków społecznych.