OPIS
Celem niniejszej monografii jest ukazanie znaczenia komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu pracownikami. Rola komunikacji interpersonalnej będzie rozpatrywana głównie pod kątem zwiększenia efektywności działań menedżerskich. Zasadniczą tezą przyjętą w pracy jest wskazanie na ścisłą zależność między kompetencjami komunikacyjnymi menedżera a jego zdolnością do efektywnego zarządzanie pracownikami.
Ze Wstępu
Autorowi udało się uniknąć tradycyjnej prezentacji dzięki temu, że rozwija własną koncepcję komunikacji, obejmującą zarówno elementy komunikacji językowej, jak i niewerbalnej. Większa część pracy jest poświęcona pokazaniu elementów, które składają się na „kompetencje komunikacyjne” i co umożliwia ich przyswojenie. Autor zwraca też uwagę na rolę autentyczności w komunikacji interpersonalnej. Rzadko w tego typu pracach podejmuje się rolę takiego nieformalnego czynnika, jest to zagadnienie złożone i mało jeszcze rozpoznane.
Prof. dr hab. Waldemar Domachowski