OPIS
Spowolnienie gospodarcze, spadki i zachwiania na giełdzie, kryzys, recesja... Prognozy są niepewne i mało obiecujące. Publicyści szukają kozła ofiarnego. Zdaniem niektórych winne są banki, zdaniem innych - rząd i światowe tendencje. W takiej sytuacji trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i chronić swój biznes, a może nawet grać o przetrwanie. W Skutecznych strategiach na trudne czasy Patrick Forsyth i Frances Kay, konsultanci i autorzy książek biznesowych, zdają relację z pola bitwy i pokazują, gdzie trzeba dokonać zmian. Podkreślają, że potrzebne jest działanie na wszystkich frontach: w marketingu, zarządzaniu, finansach, w samej organizacji. Konieczne mogą się też okazać:
• ograniczenie kasztów,
• walka o utrzymanie rynku i rentowności,
• reorganizacja finansów i zatrudnienia,
• zmiany w sposobie pracy.
Bez względu na to, czy odpowiadasz za całą firmę, czy tylko za jej część, rada na początek brzmi: „Zatrzymaj się i pomyśl!". Skuteczne strategie na trudne czasy pomogą w podjęciu rozważnych decyzji, zasugerują drobną korektę albo skłonią do wprowadzenia większych transformacji.