OPIS
Napisana przez doświadczoną nauczycielkę książka przedstawia sposoby pracy z uczniami mającymi trudności w uczeniu się matematyki i podpowiada, jak zorganizować taką pomoc, by ucznia zachęcić do nauki i przekonać, że może osiągnąć zadowalające wyniki. Autorka dokonuje szczegółowej analizy programu nauczania matematyki w gimnazjum, wyodrębnia-jąc wiadomości i umiejętności podstawowe i konieczne, omawia metody pracy i oceniania na zajęciach w zespołach wyrównawczych, proponując wykorzystanie opracowanych kart oceny umiejętności ucznia. Książka zawiera także ponad 70 egzaminacyjnych kart pracy dla klas I - III gimnazjum, uwzględniających standardy wymagań i po kilka sprawdzianów dla uczniów uczęszczających na dodatkowe zajęcia z matematyki. W książce omówiono również przyczyny niepowodzeń dydaktycznych, m.in. takie specyficz-ne, jak dysleksja, dyskalkulia czy akalkulia.