OPIS
Dyplom i Medal za nowatorskie ujęcie oraz wartości merytoryczne i poziom edytorski przyznane na IX Targach Edukacyjnych EDUKACJA 2004 w Kielcach Każdy rozdział podręcznika ma taką samą strukturę. Punktem wyjścia są teksty kultury opatrzone pytaniami i poleceniami nadającymi pracy ucznia zamierzony przez autorów kierunek. Dalszą refleksję ukierunkowuje zwięzły autorski wykład. W części kontekstowej (fakultatywnej) zamieszczono krótkie fragmenty wypowiedzi wybitnych znawców przedmiotu, tekstów literatury pięknej, literatury faktu lub publicystyki. W ramkach towarzyszących wykładowi autorskiemu i tekstom cytowanym znajdują się biogramy, wyjaśnienia ważniejszych terminów, informacje dodatkowe i ciekawostki. Każdą lekcję zamyka rozbudowana część ćwiczeniowa, w której dominują zadania aktywizujące ucznia, skłaniające do indywidualnych poszukiwań i ocen, a także do własnej twórczości. Wielkim atutem książki są liczne, starannie dobrane ilustracje.