OPIS
Poradnik dla nauczyciela, korzystającego z podręcznika historii dla klasy drugiej gimnazjum: Katarzyny Zielińskiej i Zofii Kozłowskiej: "U źródeł współczesności. Czasy nowożytne". W poradniku zaprezentowane zostały następujące zagadnienia: I. Nauczanie i uczenie się historii w klasie drugiej gimnazjum, II. Utrwalanie, kontrola, ocena, III. Warsztat pracy nauczyciela historii w gimnazjum.
Autorzy poradnika zadbali o to, aby nauczyciel otrzymał wartościowy materiał wspomagający w istotny sposób jego pracę dydaktyczną. W publikacji znalazło się omówienie zagadnień socjologicznych i psychologicznych dotyczących tego, co nauczyciel powinien wiedzieć o dorastających uczniach. Przedstawiono charakterystykę założeń edukacyjnych. Omówiono treści nauczania w klasie drugiej gimnazjum i rolę pojęć w narracji historycznej w gimnazjum, zaprezentowano propozycję oceny wiedzy uczniów (Jak to ocenić? Czyli o wartościowaniu w historii). Autorzy poradnika poświęcili jeden z podrozdziałów temetyce regionalnej (Historia wokół nas, czyli jak poznawać dzieje "małej ojczyzny"). Omówili ponadto metody kształcenia historycznego, kontrolę i ocenę pracy uczniów, pracę z podręcznikiem, funkcje zeszytu cwiczeń i "Co mi jest niezbędne na lekcji? Czyli podstawowe składniki warsztatu pracy nauczyciela.