OPIS
Poradnik metodyczny składa się z rozdziałów ogólnych i rozdziałów skorelowanych z rozdziałami podręcznika.
Rozdziały ogólne zawierają wskazówki metodyczne dla nauczyciela, tj. informacje dotyczące:
- możliwości kształtowania przedsiębiorczych postaw uczniów;
- preferowanych strategii, metod i technik kształcenia oraz form organizacyjnych zajęć uczniów;
- sposobu sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów oraz propozycję przedmiotowego systemu oceniania.
Rozdziały skorelowane z rozdziałami podręcznika zawierają propozycje:
- tematów jednostek metodycznych i możliwości ich optymalnej realizacji;
- badań diagnostycznych i sumatywnych oraz wskazówki dotyczące sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów podczas realizacji zajęć w poszczególnych działach programowych (częściach);
- organizacji procesu kształcenia w poszczególnych jednostkach metodycznych, a w tym: ogólne cele kształcenia, propozycję organizacji zajęć, opis wykonania ćwiczeń z podręcznika i ich przykładowe rozwiązania, propozycję podsumowania zajęć, propozycję pracy domowej.