OPIS
Podręcznik ten - jeden na wszystkie lata nauczania chemii w gimnazjum - wchodzi w skład cyklu edukacyjnego "Chemia i my", który został opracowany zgodnie z ideą reformy oświaty. Jest on całkowicie zgodny z "Podstawą programową kształceniaogólnego".
Zamysł tego cyklu oparto na potrzebie ukazania chemii jako dziedziny wiedzy niemożliwej do pominięcia w wielu ważnych obszarach życia codziennego, takich jak: żywienie, higiena czy ekologia, mającej oprócz wymiaru teoretycznego również wymiar praktyczny. Zakłada on poznanie i tłumaczenie otaczającego świata oraz takie kształtowanie z nim relacji, aby możliwe było harmonijne współistnienie.
Podręcznik - bogato ilustrowany licznymi zdjęciami - w sposób poglądowy prezentuje różnorodność i właściwości substancji, jako podstawę traktując teorię atomistyczną i tok rozumowania oparty na schemacie fakty - modele - opis sytuacji. Każdy podrozdział kończy się pytaniami, które mają posłużyć uczniom do powtórzenia i utrwalenia zawartej w nich wiedzy ("Sprawdź, czego się nauczyłeś"), a także pytaniami nawiązującymi do treści następnej lekcji ("Zastanów się"). Powtórzenie i utrwalenie poznanych na lekcjach wiadomości powinno uczniom ułatwić podsumowanie kończące każdy rozdział. Na uwagę zasługuje wielobarwny układ okresowy pierwiastków chemicznych i sposób jego zamieszczenia.
Na dołączonej do książki płycie CD-ROM zamieszczono program komputerowy, który pomoże gimnazjalistom w uzupełnieniu oraz utrwaleniu wiedzy i umiejętności nabytych na lekcjach chemii, a także w przeprowadzeniu samokontroli. Uczeń znajdzie na niej symulacje, proste animacje, interaktywne zadania oraz filmy ciekawych doświadczeń.
Z podręcznikiem są ściśle zintegrowane dwa zeszyty uczniowskie.