OPIS
Przewodnik metodyczny zawiera wskazówki dotyczące zarówno organizacji kształcenia chemicznego w szkole ponadgimnazjalnej, jak i badania skuteczności tego procesu. Odpowiada, między innymi, na następujące pytania:
- Jak programować pracę dydaktyczną?
- Jak przygotować warsztat pracy dydaktycznej?
- Jak przeprowadzać eksperymenty laboratoryjne?
- Jak organizować i wspierać uczenie się uczniów?
- Jak przeprowadzać pomiar dydaktyczny?
Przewodnik ma charakter praktyczny. Znajdują się w nim, między innymi, przykłady scenariuszy lekcji, sprawdzianów i kart pracy uczniów. Pełne korzystanie z przewodnika, w znacznym stopniu ułatwiają dokumenty umieszczone na dołączonej płycie CD w postaci plików zapisanych w formacie programu Word. Zawierają one:
- testy z obudową dydaktyczną;
- opisy eksperymentów chemicznych;
- scenariusze lekcji i karty pracy;
- najnowsze przepisy prawne obowiązujące nauczycieli chemii;
- zwroty wskazujące rodzaj zagrożenia ( R) substancjami niebezpiecznymi;
- zwroty określające warunki bezpiecznego (S) stosowania substancji niebezpiecznych;
- tabele i wykresy oraz inne źródła informacji wraz z wiązkami pytań zawartymi w podręczniku;
- regulamin pracowni chemicznej.