OPIS
Seria dwustronnych plansz dydaktycznych z ilustracjami i schematami do nauczania historii. W skład serii wchodzi 14 barwnych plansz. Wszystkie są skorelowane z podręcznikami Wydawnictwa Demart, można je zatem wykorzystywać zarówno w szkole podstawowej, jak i w gimnazjum.
Zastosowanie plansz na lekcji pomaga w rekonstruowaniu przeszłości, ożywia nauczanie oraz pozwala na aktywizowanie uczniów. Ich atutami są: doskonała czytelność, bogata kolorystyka i atrakcyjna forma graficzna. Zamieszczony na planszach materiał ilustracyjny można wykorzystywać w różnych fazach lekcji jako: wprowadzenie do tematu, źródło nowych informacji bądź ilustracja poznawanych treści, a także pomoc w integrowaniu tematyki lekcyjnej. Plansze mogą mieć również zastosowanie w trakcie wypowiedzi ucznia, jak również służyć do różnorodnych ćwiczeń. Są niezastąpione w każdej pracowni historycznej.
Autorkami plansz są historycy o bogatym dorobku pedagogicznym. Siedem plansz (3, 9, 10, 11, 12, 13, 14) opracowały Wiesława Surdyk-Fertsch i Bogumiła Olszewska, autorki programu i podręcznika My i historia, pozostałe zaś Elżbieta Olczak, doświadczony nauczyciel i redaktor.
Tytuł w dystrybucji WSZ PWN.