OPIS
Podręcznik jest ściśle skorelowany z programem nauczania informatyki – nazwy rozdziałów odpowiadają poszczególnym zapisom treści kształcenia. Można go wykorzystać w różnych wariantach ramowych planów nauczania. Pozwala dobrze przygotować uczniów do egzaminu maturalnego, jest napisany przystępnym językiem, choć zakres materiału nauczania jest dość obszerny. Autorzy dołożyli starań, by układ treści pozwalał na praktyczne stosowanie zasady stopniowania trudności. Podręcznik stanowi niezbędne rozszerzenie technologii informacyjnej dla klas, które w ramowym planie nauczania mają przewidziane godziny na realizowanie zakresu rozszerzonego tego przedmiotu (informatyki). Materiał nauczania jest opracowany ciekawie i bardzo przystępnie. Nauczyciel ma przy tym szeroki margines wyboru materiału nauczania w zależności od liczby godzin informatyki ujętych w ramowym planie nauczania oraz możliwości intelektualnych uczniów. W pierwszym tomie, w ramach wprowadzenia do informatyki, omówiono m.in. urządzenia techniki komputerowej i dokonano przeglądu wybranego oprogramowania wspomagającego nauczanie informatyki. Ponadto znalazły się w nim podstawy algorytmiki i programowania, wprowadzenie do sieci komputerowych oraz relacyjne bazy danych. Na dołączonej płycie CD umieszczono wszystkie źródła elektroniczne, niezbędne do wykonania zadań, pliki z ostateczną wersją dokumentów, pełne teksty źródłowe algorytmów. Znajdują się na nich również dodatkowe opracowania o charakterze typowo informacyjnym, ułatwiające pracę z podręcznikiem.