OPIS
Część pierwsza zintegrowanych kart pracy jest przeznaczona do realizacji we wrześniu, październiku i listopadzie. Składa się ona z 96 kart, 1 karty zadań dodatkowych oraz dwóch stronic przeznaczonych na słowniczek ortograficzny, które uczeń tworzy samodzielnie. Do tego dołożono 22 karty techniczne i 4 karty z nalepkami wielokrotnego użytku umieszczone w torebce zamykanej struną. W kartach pracy, oprócz typowych ćwiczeń w mówieniu i pisaniu, zamieszczono psychozabawy, ciekawostki, rebusy, zagadki, komiksy, zabawy logiczne, propozycje zajęćplastycznych i technicznych. Wśród kart technicznych znajdują się, wyprodukowane na sztywniejszym kartonie, propozycje działań manualnych, które nawiązują do zagadnień zawartych w podręczniku, np.: maski potrzebne do inscenizacji teatralnej, znaki drogowe, nalepki, dydaktyczna gra planszowa pt. „Dobry Obserwator", która podsumowuje trzy pierwsze miesiące nauki. Nauczyciel może wykorzystać grę jako sprawdzian zdobytych wiadomości lub używać jej według własnej inwencji oraz potrzeb. Tutaj też nauczyciel znajdzie karty ze sprawdzianami, wyjęte z bloku książki, które warto odebrać dzieciom na początku roku szkolnego. Dzięki ścisłemu powiązaniu treści kart zintegrowanych z kartami matematycznymi i utworami w podręczniku w ramach tematów dnia i kolejnych bloków tematycznych, wszystkie części zestawu książek stanowią spójną całość, umożliwiającą realizowanie założeń edukacji zintegrowanej. Pomocą w korzystaniu z tak pomyślanego kompletu książek jest system oznaczeń zawarty w podręczniku i kartach pracy. Na górze strony umieszczono kolorową belkę, oznaczającą poszczególne bloki tematyczne. Każda dwustronna karta ma swój numer. Na belkach w podręczniku zamieszczono symbol książeczki z odsyłaczami: na kratce wpisano numery kart matematycznych, a na liniach - numery kart zintegrowanych. Aprobata: MEN 232/08