OPIS
Ogół działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo a nazywanych strategicznymi można pogrupować w następujący sposób: a-wypracowanie misji przedsiębiorstwa i jego celów bieżących i perspektywicznych ; b-analiza stanu wewnętrznego przedsiębiorstwa; c-ocena otoczenia przedsiębiorstwa; d-zaplanowanie działań (sporządzenie business planu); e-zorganizowanie przedsięwzięcia; f-kierowanie działaniami firmy; g-kontrola (strategiczna i operatywna). Książka składa się z dwóch części. W pierwszej z nich przedstawione są w ogólnym zarysie problemy, które zawarte zostały w punktach od a do g. W części drugiej przedstawiono dwa przykłady tego jak można przeprowadzić analizę strategiczną określonego przedsiębiorstwa aby sprawdzić czy właściwie określiło swoje perspektywy rozwojowe i dobrze dobrało kierunki działań. Opracowanie niniejsze stawia sobie za cel pokazanie podstawowych zależności, jakie mogą wystąpić w przedsiębiorstwie rynkowym. Te podstawowe zależności, będące punktem wyjścia do dokonania analizy strategicznej i wyznaczenia kierunków działania przedsiębiorstwa, oparte są na kilku najczęściej wykorzystywanych metodach tego rodzaju analizy, jak również odwołują się do kilku podstawowych rozwiązań z zakresu zarządzania strategicznego.