OPIS
OD AUTORA:
Ucząc dwóch języków: angielskiego i francuskiego zauważyłam, że poważną trudność w komunikacji językowej stwarza przyimek. Rzeczowniki są kojarzone z określonymi obrazami, czasowniki z różnego rodzaju czynnościami, trudno natomiast "zobaczyć" przyimek.
Ucząc się języka obcego mimo woli ignorują więc przyimki i w momencie formułowania myśli (budowania zdania) nie wiedzą jak to zrobić. Często moi słuchacze przerywają swoją obcojęzyczną wypowiedz polskimi słowami: "Nie wiem jak to połączyć". W momencie kiedy usłyszą podpowiedz (właściwy przyimek) kontynuują myśli.
Przyimek okazuje się ważną częścią mowy, swego rodzaju spoiwem!
Pierwsza część "Słownika.." prezentuje przejrzyste, poparte przykładami użycie najczęściej spotykanych przyimków w zadaniach, bądź w połączeniu z innymi częściami mowy.
W drugiej części znalazły się różne zadania ułożone tematycznie. Na ich podstawie uczący się języka może budować nowe zdania, przekształcać je, zmieniając osobę bądź czas.