OPIS
Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w sektorze publicznym to książka, która oferuje Państwu kompleksową wiedzę z zakresu tworzenia Polityki Bezpieczeństwa Informacji w jednostkach administracji publicznej. Obowiązek spisania takiego dokumentu wypływa z przepisów prawa (m.in. ustawy z 17. 2.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Dz.U. Nr 64, poz. 565 ze zm.). Zagrożeniem dla bezpieczeństwa przechowywanych informacji jest wszystko to, co może naruszyć ich: poufność, integralność i dostępność. Źródło tego niebezpieczeństwa może się znajdować zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samej instytucji. Warto zapoznać się wcześniej z tymi kwestiami, by uniknąć ewentualnych błędów, które mogą skutkować poważnymi konsekwencjami dla urzędników. Autorzy omawiają szczegółowo m.in. takie zagadnienia jak:
* bezpieczne korzystanie z poczty elektronicznej,
* podpis elektroniczny,
* wprowadzanie treści dokumentów papierowych do systemu informatycznego,
* przetwarzanie danych osobowych w systemie informatycznym,
* audyt zarządzania projektem informatycznym.