Deutsch - polnische kontrastive Untersuchungen im Bereich der juristischen Fachsprache.

okładka

Deutsch - polnische kontrastive Untersuchungen im Bereich der juristischen Fachsprache.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Praca poświęcona jest analizie kontrastowej języka prawa w tekstach niemieckich i polskich ustaw. Podjęto w niej próbę ustalenia czy użycie języka w tych tekstach podlega ograniczeniu w odniesieniu do form kategorii gramatycznych czasownika tzn. kategorii osoby, liczby, czasu, strony i trybu w języku niemieckim oraz kategorii, osoby, czasu, strony oraz aspektu w języku polskim. Dla porównania wyników badań uzyskanych w próbie losowej przeprowadzonej na dowolnie wybranych tekstach ustaw niemieckich i polskich posłużono się wynikami badań przeprowadzonych w dowolnie wybranych prasowych tekstach reklamowych oraz tekstach wierszy współczesnych autorów niemieckich i polskich. W części teoretycznej pracy przedstawione zostały m .in. takie zagadnienia jak stan badań nad językiem prawa, funkcje języka, definicja języka specjalistycznego prawa. Część ta zawiera także opis niemieckich i polskich kategorii gramatycznych czasownika wraz z podanymi przykładami ich zastosowania. W dalszej części pracy scharakteryzowano statystyczną metodę badania zebranego w aneksie materiału. W badaniu statystycznym posłużono się próbą losową oraz trzema charakterystykami statystycznymi - wartością średnią, wartością zmienności oraz rozkładem zmiennych. Wyniki statystyczne uzyskane z analizy materiału językowego ujęto w tabelach oraz zobrazowano na wykresach. Wyniki analizy pokazały, że użycie niemieckiego i polskiego języka fachowego prawa w tekstach ustaw charakteryzuje się wyborem określonych form kategorii gramatycznych czasownika. We wszystkich analizowanych tekstach użyta została trzecia osoba, zarysowała sie dominacja użycia liczby pojedynczej, czasu teraźniejszego, strony czynnej trybu orzekającego, a w tekstach polskich aspektu niedokonanego. Innych wyników dostarczyła analiza kategorii gramatycznych czasownika w niemieckich i polskich prasowych tekstach reklamowych oraz w tekstach wierszy.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:135x205 mm
  • Liczba stron:280
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788374324717
  • Data wydania:5 czerwiec 2009
  • Numer katalogowy:99231

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher