OPIS
Jak nie pogrążyć małego lub średniego przedsiębiorstwa?
- Dlaczego warto zastąpić działanie ad hoc planowaniem strategicznym?
- Po co tworzyć firmową społeczność połączoną wspólną kulturą organizacyjną?
- Dlaczego należy oceniać rynek na podstawie liczb, a nie intuicji?
Czasami, gdy obserwujemy duże firmy, zdumiewa nas to, że udaje im się jakoś funkcjonować -- mimo przerostu biurokracji, gigantycznych pensji dyrektorów, kosmicznych budżetów reklamowych i ekstrawaganckich siedzib, których utrzymanie kosztuje miliony. A jednak to właśnie te firmy trwają na rynku od lat, wyznaczają trendy i mają kolosalne zyski! Jest to możliwe, ponieważ korporacje stosują podział pracy, realizują wymierne cele i konsekwentnie trzymają się obranego kursu. Tymczasem większości właścicieli małych firm brakuje wiedzy o tym, jak:
- utrzymywać strumień nowych produktów w różnych fazach rozwoju,
- doskonalić pracowników bez kosztownych szkoleń zewnętrznych,
- realizować zadania w formie projektów,
- przeprowadzać segmentację rynku zbytu,
- odważnie eksperymentować z nowymi produktami,
- oddzielać wzrost zysku od wzrostu sprzedaży,
- zdobywać rozgłos bez masowej reklamy.