OPIS
Poznaj skuteczne techniki planowania rozwoju firmy
- Wybierz odpowiednią porę na badania marketingowe
- Zaplanuj przebieg badań
- Przeanalizuj wyniki i zaplanuj dalsze działania
Badania marketingowe są kluczowym elementem działania firmy, która chce znać oczekiwania klientów oraz bieżącą sytuację na rynku. Dostarczają informacji niezbędnych do wprowadzenia na rynek nowego produktu, rozwijania istniejącego oraz planowania polityki cenowej. W większości przypadków badania marketingowe zlecane są wyspecjalizowanym przedsiębiorstwom, jednak koszty takich zleceń często przekraczają możliwości finansowe małych firm. Tymczasem podstawowe badanie marketingowe to nic innego jak tylko sformułowanie odpowiedniej ankiety, znalezienie właściwej grupy docelowej i prawidłowa analiza wyników.
"Badania marketingowe w małej firmie" to podręcznik przeznaczony dla właścicieli małych przedsiębiorstw, którzy chcą przeprowadzić badania marketingowe we własnym zakresie. Przedstawia wszystkie informacje związane z tym procesem -- od wyboru odpowiedniej pory na badania, poprzez sposoby korzystania z istniejących danych i formułowanie pytań, aż po metody analizowania wyników zakończonych badań. W książce opisano również możliwości wykorzystania internetu do przeprowadzania badań marketingowych.
- Cele badania rynku
- Źródła informacji
- Ustalanie kierunku badań
- Korzystanie z różnych źródeł danych
- Internetowe badanie rynku
- Wybór przedmiotu badań
- Konstruowanie ankiety
- Analiza i interpretacja wyników
- Metody planowania badań marketingowych
Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób przeprowadzić niezbędne badania rynku -- dzięki nim wybierzesz taki kierunek, który doprowadzi Cię do sukcesu.