OPIS
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYM ZE STARTERÓW. Emocja, związana z tym, że czegoś nie potrafisz, że Cię odrzucili, że inni potrafią a Ty nie, to świetny i chyba, najbardziej polecany element dokonywania zmian. Praktycznie biorąc -- JAK SIĘ NIE WŚCIEKNIESZ, TO SIĘ NIE ZMIENISZ.
Istnieją też inne -- bardzo wyrozumowane, przemyślane decyzje o zmianie dotychczasowego życia czy nawyków. Dość często jednak bezemocjonalne, deklaracje kończą się słomianym zapałem. Można też przejść traumę -- zobaczyć umierającego na raka płuc przyjaciela (i rzucić palenie) albo zwalnianego z pracy kolego (i przysiąść do nauki angielskiego). Jednak tej bolesnej motywacji do zmian nie polecam.
Książkę szczególnie polecam wściekniętym -- tym, którzy już szukają czegoś nowego w swoim życiu, są żadni zmiany. I proponuję im ponad sto technik rozmaitych z różnych dziedzin, zaczerpniętych od wielu ludzi, profesorów, księży, guru biznesu.
Marek Skała
"Gratuluję postępów w pracy nad książką. Nie mogę się doczekać jej publikacji. Przesyłam Ci wprowadzenie, które możesz zamieścić. Powodzenia w pisaniu."
Bob Cialdini
"Marek -- TA KSIĄŻKA TO WSPANIAŁA IDEA -- i dziękuję, że umieściłeś mnie w tak wspaniałym towarzystwie."
Kevin Hogan
"W zarządzaniu ludźmi najważniejsze jest motywowanie -- do lepszej pracy, rozwoju, zmiany. I wszystko to jest w tej książce. Dobra idea -- techniki z najwyższej półki -- podane są prosto, do zastosowania od zaraz. Osobisty udział największych światowych autorytetów biznesu -- Cialdiniego, Hogana, Ury’ego - obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej książce dodatkowe atuty. Chce się ją czytać, dobrze się czyta i warto ją czytać."
Katarzyna Niezgoda
"Żywy język, przystępna forma, liczne praktyczne przykłady. Do tego dowcipne, niekonwencjonalne puenty. To idealna lektura dla osób, które pragną być skuteczne oraz odnosić sukcesy zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym."
Igor Chalupec
"Książka ta jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwóch co najmniej powodów. Pierwszy to znakomita równowaga między słowem i obrazem -- ożywiająca pozycja, która uczy, bawiąc. Drugi to równowaga między mnóstwem sugestii dla praktyków i sporą dawką rzetelnej, pogłębionej refleksji o relacjach między ludźmi.
Autor upraszcza, nie spłycając, daje trafne przykłady, wyjaśniając jednoznacznie opisywane idee, reguły i zasady. Lektura dla wszystkich! Książka świetnie smakuje dzięki osobistemu podejściu autora, bezpretensjonalnej opowieści o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistościami świata społecznego, ludźmi pokazywanymi w ujmujący, bezpośredni sposób. Przybliżając autorów, przybliża ich idee."
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki