OPIS
Książka opisuje krok po kroku tworzenie gry symulacyjnej rozgrywającej się w czasie rzeczywistym, podobnej do słynnej gry SimCity. Gra wykorzystuje Direct3D do wyświetlania grafiki trójwymiarowej oraz DirectInput do komunikacji z użytkownikiem. Opisane zostały interfejsy DirectSound i DirectMusic w stopniu umożliwiającym użycie efektów dźwiękowych i muzyki w grze. Nauczysz się więc tworzenia w pełni trójwymiarowej grafiki a także odtwarzania plików dźwiękowych w formacie MP3. Książka przeznaczona jest dla osób, które już programowały w Visual Basicu.
W książce opisano:
- Wyświetlanie grafiki 3D za pomocą Direct3D
- Sterowanie obrazem: obracanie, przybliżanie i przewijanie
- Tworzenie animowanych postaci
- Operowanie czasem w symulacjach
- Odtwarzanie muzyki i efektów dźwiękowych przy użyciu DirectAudio
- Interakcje użytkownik -- program za pomocą DirectInput
- Syntezę mowy przy użyciu interfejsu Microsoft Speech API
- Przygotowywanie grafiki 2D i 3D oraz plików dźwiękowych na potrzeby gry