OPIS
O, nie! Tylko nie kolejny projekt!
- Dlaczego projekty kosztują więcej, niż powinny: jak kontrolować budżet projektu?
- Kto, co i kiedy powinien robić: jak przydzielać zadania zespołowi projektowemu?
- Jak znaleźć złoty środek: wyważyć potrzeby decydentów i zespołu projektowego?
Oto, co mówią ludzie w firmie, która źle zarządza projektami. Dlaczego tak mówią? Ponieważ projekt to praca wykraczająca poza zwykłe obowiązki służbowe. To godzenie sprzecznych interesów wielu ludzi i łamanie oporów w stylu "to się nie da".
Dobry menedżer projektu nie wpada w pułapkę nadziei: wie, że nierozwiązane problemy z czasem narastają. Potrafi motywować ludzi do pracy po godzinach, nawet gdy nie jest ich formalnym przełożonym. Dostrzega potencjalne zagrożenia dla projektu, które inni by zignorowali. Logicznie przydziela zadania. Potrafi walczyć o fundusze i dobrych specjalistów. Buduje wokół projektu porozumienie: nie pozwala, by jego zespół pracował nad czymś, co nie będzie zaakceptowane przez decydentów. Jest naciskany z wszystkich stron, a mimo to potrafi ukończyć projekt, nie powodując trwałych konfliktów.
Trevor L. Young, menedżer projektów z 30-letnim doświadczeniem, podpowiada, jak zaplanować, wykonać i zamknąć projekt. Dowiedz się:
- jak stworzyć wstępną koncepcję projektu,
- jakich ludzi dobrać do zespołu projektowego,
- jak zapewnić projektowi poparcie decydentów,
- jak stworzyć dobry plan projektu, nie odkładając problemów na później,
- jak zarządzać czasem ludzi zaangażowanych w projekt,
- jak rozstrzygać konflikty powstające wokół projektu,
- jakimi kryteriami oceniać sukces projektu,
- co dzieje się z projektami, które wymykają się spod kontroli,
- jak kontrolować koszty projektu.