Szkoła polska na obczyźnie wobec dylematów tożsamościowych.

okładka

Szkoła polska na obczyźnie wobec dylematów tożsamościowych.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt stanie się ponownie dostępny

OPIS

Wprowadzenie; O konieczności prowadzenia badań nad rolą szkoły w społeczeństwie wielokulturowym (pole problemowe) (Historyczny i współczesny kontekst badań na pograniczu łotewsko-rosyjsko-polskim
* Praktyczne uzasadnienie prowadzenia badań na Łotwie
* W kręgu rozważań metodologicznych
* Etapy realizacji badań w działaniu w Szkole Polskiej w Rydze
* Z założeń prowadzenia badań podłużnych w Szkole Polskiej w Rydze
* Tożsamość na pograniczu jako kategoria do badania);
Wielkie problemy małego kraju - historyczne uwarunkowania wielokulturowości na Łotwie (Przestrzeń pogranicza
* Historia kolonizacji terenów współczesnej Łotwy
* Łotwa - państwem wielu narodów. Rys historyczny
* Charakterystyka mniejszości narodowych na Łotwie współcześnie
* Historyczne uwarunkowania obecności Polaków na Łotwie
* Szkolnictwo polskie na Łotwie do 1989 roku
* Narodowość, obywatelstwo - uregulowania prawne
* Szkolnictwo mniejszości narodowych na Łotwie po 1989 roku);
Szkoła Polska w Rydze - dzieje najnowsze (Podstawy prawne działalności w dziedzinie oświaty mniejszości polskiej na Łotwie
* Początki tworzenia alternatywy edukacyjnej w Rydze
* Praca nad koncepcją szkoły - od projektu do końcowego efektu
* Instytucjonalizacja przedsięwzięcia
* Szkoła w Rydze jako laboratorium dwóch Uniwersytetów
* Szkoła jako przestrzeń nasycona konfliktami
* Eksperymentalna Szkoła Polska - stara czy nowa alternatywa?
* Pozorny spokój - cisza przed burzą
* Programy nauczania - współpraca ministerstw
* Aktywność naukowa środowisk
* Ciąg dalszy konfliktu w Szkole Polskiej na ulicy Tallinas
* Owoce polsko-lotewskiej współpracy naukowej
* Huśtawka nastrojów w okresie od akredytacji do akredytacji
* Podróże sentymentalne na Łotwę
* Zmierzch szkoły polskiej. czy quasi-polskiej?);
Podmioty szkoły - funkcjonowanie w rolach społecznych (Autor jako kreator, moderator, obserwator
* Szkoła jako testament pokolenia dziadków
* Szkoła polska to nadzieja dla rodziców
* Szkoła polska jest szansą dladzieci
* Szkoła polska jako wyzwanie dla pedagogów
* Szkoła polska kłopotem dla polityków);
Podwajanie tożsamości w kontekście emancypacyjnej funkcji szkoły (Szkoła na pograniczu jako medium kształtowania się tożsamości
* Teoretyczny obszar problematyki tożsamości
* Autodeklaracje uczniów oraz zawartość treściowa tych identyfikacji
* "Ja-realne" oraz Ja-idealne" badanych dzieci
* Język jako jeden z podstawowych atrybutów tożsamości
* Obraz "Innego" w oczach badanych uczniów
* Tożsamość w sytuacji pogranicza);
Zamiast zakończenia: dramat polskości w sytuacji tożsamości zawłaszczonej (Dynamika konfliktu w szkole
* Aporema tożsamości w sytuacji polskości skolonizowanej i zawładniętej);
Bibliografia (Dokumenty źródłowe
* Literatura przedmiotu);
Aneksy; Polish School Abroad in the Presence of identity Dilemmas on the Example of the Polish School in Riga (Summary)

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:164x234 mm
  • Liczba stron:440
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788323120780
  • Data wydania:2007
  • Numer katalogowy:95455

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher