OPIS
Książka Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych daje czytelnikowi dużą satysfakcję poznawczą, zmusza do krytycznej refleksji nad jednym z istotnych wymiarów dzisiejszej popkultury, wiążącym się z partycypowaniem w kulturze zapośredniczonej technologicznie. Widać, że autorka tkwi głęboko w świecie, który opisuje, że porusza się w badanych realiach swobodnie zarówno jako użytkowniczka i promotorka cyberrozrywki, jak i uważna jej interpretatorka. Książka poza walorami poznawczymi, jest bogata informacyjnie. prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta Katedra Antropologii Kultury Instytutu Kultury i Komunikowania SWPS Zakład Badań Narodowościowych, Instytut Slawistyki PAN Dominika Urbańska-Galanciak, doktor nauk humanistycznych w zakresie kulturoznawstwa, absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, członek rady programowej Polskiego Towarzystwa Badania Gier, reprezentantka Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego, przedstawicielka RP w Interactive Software Federation of Europe (europejskiej komisji ds. klasyfikacji gier komputerowych i wideo – Pegi Complaints Board) oraz komisji ds. ochrony praw autorskich (Anti Piracy/ Legal Affairs Committee). Interesuje się grami dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wykorzystaniem gier w edukacji.