OPIS
Jest to praca z pedagogiki religii młodzieży. Mieści się ona także w polu zainteresowań pedagogiki katechetycznej, która opiera się na podstawach wypracowanych przez pedagogikę religii. Brak opracowań, szczególnie na naszym terenie, które ex professo podejmowałyby problematykę edukacji religijnej młodego pokolenia, stwarza tu dość szczególne trudności. Dotychczasowa literatura na ten temat zajmuje się bowiem tylko niektórymi aspektami religijnego wychowania młodzieży. Dzięki jednak coraz liczniejszym publikacjom na temat przemian młodego pokolenia, powstającym szczególnie w socjologii, możemy, korzystając z ich dorobku, pokusić się o próby refleksji pedagogicznej. Z nadzieją można spoglądać na powolne, ale widoczne już odrabianie zaległości w refleksji pedagogicznej inspirowanej chrześcijaństwem, spowodowanych dziesiątkami lat nieobecności pedagogiki chrześcijańskiej na polskich uczelniach. To nakazuje zwrócenie szczególniejszej uwagi na podstawy religijnej edukacji młodzieży.