OPIS
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów.
Autor kompleksowo omawia:
genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego,
proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych,
różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym,
kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów,
wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu,
znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem,
rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych,
instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla pracowników samorządowych i radnych, pracowników sektora publicznego, menedżerów i innych osób zainteresowanych propagowaniem podejścia marketingowego w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych. Książka może również wzbogacić bibliotekę pracowników naukowych, studentów i doktorantów zajmujących się problemami wdrożenia podejścia marketingowego w zarządzaniu terytorialnymi jednostkami samorządowymi.