OPIS
Ze wstępu:
"Ruch kliniczny w Polsce przeszedł już fazę organizacyjną i rozwija się prężnie jako ważny element programow nauczania na wydziałach prawa. Świadczy o tym rownież niniejsza publikacji poświęcona metodologii praktycznego nauczania prawa. Ma ona do spełnienia kilka celow.
Po pierwsze, z założenia stanowi pierwszy krok w kierunku opracowania modelowego programu nauczania klinicznego w Polsce. W tym nurcie zamykają się opracowania prof. dr hab. Fryderyka Zolla i dr Barbary Namysłowskiej-Gabrysiak poświęcone ogolnym rozważaniom na temat celow, metod nauczania klinicznego, zadań koordynatora i roli, jaką ta forma nauczania może odegrać w ogolnym procesie reformy nauczania w szkołach prawa w Polsce oraz ich uszczegołowieniu na przykładzie sekcji prawa karnego Kliniki Prawa oraz UW. Publikacja ta powinna stanowić lekturę obowiązkową nie tylko dla wszystkich uczestnikow programow klinicznych, lecz rownież dla osob zajmujących się szerszą refl eksją nad przyszłym kształtem uniwersyteckich studiow prawniczych i podyplomowego kształcenia zawodowego, oraz osob, ktore angażują się w przebudowę systemu pomocy prawnej w Polsce.
Druga część publikacji, przygotowana przez studentow, poświęcona jest analizie poszczegolnych przypadkow (tzw. case studies). Stanowi ona cenne forum wymiany informacji na temat istotnych problemow prawnych pojawiających się w praktyce funkcjonowania poszczegolnych klinik oraz metod i sposobow ich analizowania i rozwiązywania.
Trzecia część publikacji, to artykuły problemowe rożnych autorow, mogące mieć istotne znaczenie w praktyce klinicznej.
Ta rożnorodność zawartości treściowej niniejszej publikacji sprawia, że każdy uczestnik programu nauczania klinicznego w Polsce może znaleźć dla siebie coś interesującego i rownocześnie uczyć się na doświadczeniach innych."
prof. dr hab. Eleonora Zielińska